„Dobićete od drugih ono najbolje u njima kad im pružite ono najbolje u vama“, poručio je Vučetić u prepunoj sali Srpske asocijacije menadžera.
Ako imamo zdrav odnos prema konfliktu, iz njega ćemo izrasti u bolju verziju sebe – jedna je od ključnih poruka predavanja „Upravljanje konfliktima – napredni nivo“ koje je Goran Vučetić, direktor Direkcije poslovnih procesa kompanije Mozzart, održao na radnom doručku Srpske asocijacije menadžera.
Vučetić je istakao da od konflikta ne treba bežati jer on podrazumeva razmenu različitih mišljenja iz koje se mogu izroditi najbolja rešenja. Kada svi misle isto, to znači da niko ne misli dovoljno. Konflikte, uostalom, nije ni moguće izbeći, jer će nezadovoljstvo koje tinja u čoveku pre ili kasnije eskalirati, a to samo može dovesti do još eksplozivnijeg epiloga.
Konflikti nastaju kada se smanji svesnost, a poveća razdaljina među ljudima, objasnio je Goran. Ti principi primenjuju se i u savremenom ratovanju, pa se umesto bitke prsa u prsa na bojnom polju sada koriste dronovi. Kada ne vidimo protivnika i bol koju mu nanosimo, ne percipiramo ga kao ljudsko biće i samim tim se naša empatija smanjuje. Isto važi i za sve ostale konflikte među ljudima, na privatnom ili poslovnom planu.
„Važno je pokazati ranjivost i emocije jer to smanjuje razdaljinu između ljudi. Čim našeg neistomišljenika doživljavamo kao ljudsko biće, u nama se budi empatija. Ranjivost je zapravo snaga“, poručio je Vučetić pred više desetina predstavnika najuspešnijih kompanija koje posluju u Srbiji.
Različiti tipovi ličnosti, kulturološke, socijalne, etničke i kulturne razlike, mimoilaženja u stavovima, sistemima vrednosti i interesima, nejasno razgraničene nadležnosti i loše delegiranje, samo su neki od uzroka konflikata. U okviru algoritma rešenja, Goran je prisutne posavetovao da duboko dišu i ostanu pribrani, da odvoje ličnost od problema i oteraju predrasude. Nadmoć nad samim sobom je ključna kako bismo bili deo rešenja, a ne problema.
On je istakao da je za menadžere veoma važno da kreiraju poslovno okruženje „u kojem se kiseonik neće pretvoriti u zapaljivi etar“, odnosno korporativnu klimu koja ne potpiruje razvoj konflikata. Pozvao je prisutne i da neguju veštinu aktivnog slušanja, jer će tako možda otkriti da nam sagovornik „u blatnjavim rukama zapravo pruža dijamant“.
„Poljubi žabu“
Za bajku braće Grim o princezi koja svojim poljupcem žabu pretvara u princa čuli su svi, ali manje je poznato da se koncept „poljubi žabu“ može primeniti i u poslovnom svetu. Kako je Vučetić objasnio, to u praksi znači da kroz konflikt treba da prođemo tako što ćemo pronaći čoveka, ljudsko biće i sagovornika u našem „neprijatelju“, odnosno neistomišljeniku. Uz sve tehnike za prevazilaženje konflikata koje je podelio, Goran je za kraj istakao da je važna suština, a ne veština. A suština je da budemo najbolja verzija sebe i time inspirišemo i osobu na suprotnoj strani da uradi isto to.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare