Predsednik Opštine Zemun Gavrilo Kovačević izjavio je da će Glavna ulica u Zemunu biti završena i puštena u saobraćaj u drugoj polovini januara.
„Trenutno je ona faktički povezana sa Muharom, sa dva asfaltna sloja, potrebno je da se uradi još jedan završni sloj. Očekujem da će svi ti radovi biti završeni najkasnije do kraja januara“, rekao je Kovačević Tanjugu.
Podseća da su radovi počeli u maju prošle godine sveobuhvatnom rekonstrukcijom i radovima na kanalizacionim, vodovodnim, elektroinstalacijama i semaforskim instalacijama.
„Urađeni su i rade se novi trotoari i ozelenjavanje, tako da će biti ulica na ponos svih Zemunaca“, poručuje Kovačević.
Objašnjava da je rekonstrukcija tako dugo trajala baš zato što nikada ranije nije tako temeljno rekonstrukcije.
Sem toga, ističe, određene instalacije bile su u katastrofalnom stanju, a neke koje su postojale nikada nisu ucrtane, pa su predstavljale poseban problem koji je u hodu rešavan.
„Prvobitna varijanta da će to biti do polovine februara, ali ja očekujem već za Bogojavljensku litiju da će litija krenuti i proći tom ulicom. Neka to na jedan simboličan način bude naša nova ulica. Sređena, s lepim trotoarima, kamenim pločama. Sve što je trebalo da se uradi, to je urađeno“, poručio je predsednik opštine Zemun.
Dodaje da razume nestrpljenje ljudi zbog gužvi koje se stvaraju, ali kaže da to nisu poslovi koji se mogu uraditi za nekoliko dana.
„Imali smo najtežu situaciju kada smo zatvorili Muhar na dve nedelje, jer smo i tamo morali da rešimo neke priključke. Stvarale su se stravične gužve u Zemunu, međutim posle toga je sve bolje funkcionisalo, ne kažem da sada nema gužve, ali molim građane Zemuna za strpljenje još nekoliko dana i ta ulica će biti puštena u saobraćaj“, rekao je Kovačević.
Osvrćući se na to što su u zemunu gužve i bez radova u Glavnoj ulici, pošto tri najprometnije ulice pored Glavne, a to su Prvomajska, Cara Dušana i Ugrinovačka, na svojim krajevima imaju uska grla, Kovačević je rekao da su svesni toga i da su inicirali i ubrzali usvajanje plana Prvomajske ulice i Prilaza, kao i izgradnju saobraćajnice koja bi iz Tošinog bunara kroz Prilaz, Prvomajsku, Pazovački put vodila na Altinu, a imala bi i priključak za uključenje na stari novosadski auto-put.
„U ovom trenutku mi smo preko Direkcije inicirali da se uradi prvo taj nadvožnjak na Altini kako bi saobraćaj mogao tamo da ide. Druga stvar koja se radi i koja malo čeka jeste Plan detaljne regulacije Ugrinovačke ulice, s obzirom da kroz Ugrinovačku ulicu ide buduća trasa metroa, tako da je taj plan morao da sačeka, odnosno da se u plan uvrste metro stanice kako bi i tu dobili nekakav protok saobraćaja“, naveo je Kovačević.
Kako je rekao, treća stvar na kojoj se radi, da bi se rešio problem gužvi u Zemunu, je proširenje Muhara na četiri trake do Ulice cara Dušana, u kojoj su na mestima gde su nekada bile male kućice sada zgrade, što automatski podrazumeva veći broj stanovnika i automobila.
„I o tome će u narednom periodu morati da se vodi računa kako bi se i ta ulica proširila da se ona dalje nastavila na Batajnički drum, čije projektovanje je takođe već u toku da bi se dobile četiri trake“, navodi Kovačević.
On dodaje da je Opština, uz pomoć Ministarstva građevine i predsednika Srbije Aleksandra Vučića, dobila sredstva da rekonstruiše tri ozbiljne saobraćajnice u različitim delovima Zemuna.
„To je ulica Majora Zorana Radosavljevića u dužini od 3 kilometra, Kurirska ulica u dužini od 1.600 metara i izgradnja kišne kanalizacije, odnosno druga faza izgradnje kišne kanalizacije i rekonstrukcije Ulice Pavla Vujisića na Altini. Očekujemo da se ti radovi intenziviraju, ako vreme posluži, odmah posle praznika“, rekao je Kovačević.
U Zemunu mnogo nade polažu u turizam i zato je prošle godine na Dunavu izgrađen pristan, ali od tada su pristala svega dva broda.
Kovačević kaže da je to zbog zimskog perioda i da očekuje da pristan počne sa pravim radom na proleće.
„Nama kao opštini sa turističkim potencijalom zaista je bitan svaki turista koji dođe u Zemun da potroši neka sredstva, da prošeta malo, da vidite neke stare ambijentalne stvari u Zemunu. Pristan je upravo rađen s tom namerom jer je Beogradska luka već poprilično puna što se tiče kapaciteta, tako da ćemo se truditi da taj pristan zaista zaživi u punom obliku. Naravno, trebaće malo vremena“, konstatuje Kovačević.
On je potpuno uveren da Zemun svojim turističkim potencijalima može da odgovori potrebama turista sa kruzera i da oni mogu jako lepo da provedu dan u Zemunu.
„Oni dolaze ujutru, parkiraju se na pristanu i uveče nastavljaju svoje putovanje. Taj dnevni period mogu da iskoriste da prošetaju malo, da obiđu Kulu Gardoš, da obiđu naš Kej, Zemunski park, da prošetaju malo po centru Zemuna. S obzirom da je to uglavnom starija populacija, mislim da je to sasvim dovoljno da potroše jedan dan u Zemunu, da vide, da upoznaju neke stvari i da onda dalje nastave putovanje“, smatra Kovačević.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare