Foto: Shutterstock

Potrošači koji ne žele da primaju pozive trgovaca putem telefona i sms ili mms poruka u svrhu prodaje proizvoda ili usluga mogu da se upišu u registar "Ne zovi" koji danas počinje sa radom, objavilo je Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine (MUST).

Ministarstvo navodi da je registar osnovan radi zaštite prava potrošača, a u skladu sa Zakonom o zaštiti prava potrošača.

Iz MUST su istakli da su svi operatori mobilne i fiksne telefonije obavezni da to omoguće svojim korisnicima.

Pročitajte još

Registar će se voditi pri Regulatornom telu za elektronske komunikacije i poštanske usluge RATEL, tako da će provera brojeva telefona upisanih u ovaj registar biti omogućena na internet stranici RATEL-a.

Predviđeno je da upis ili ispis pojedinog broja u registar „Ne zovi“ može da zatraži samo korisnik telefonskog broja, a zahtev će moći da se podnese preko aplikacije, elektronskim putem ili podnošenjem zahteva u poslovnim prostorijama operatora.

Potrošač koji podnosi zahtev svom operatoru radi upisa telefonskog broja u registar ne dostavlja prvi put svoje lične podatke jer oni već postoje u bazi operatora i pribavljeni su u trenutku zaključenja potrošačkog ugovora.

Foto: Shutterstock

Formiranje registra „Ne zovi“ obavezuje trgovce da, pre nego pozovu bilo koji broj, provere da li se on nalazi na listi onih koji ne žele da primaju pozive u kojima se nude roba ili usluge.

Propisane su i novčane kazne za trgovce koji pozivaju građane čiji su brojevi upisani u registar.

Obrazac zahteva za upis ili ispis iz registra „Ne zovi“ može se preuzeti na sajtu Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine.

BONUS VIDEO UPOZORENJE: Telefoni mete špijunskih softvera i državno sponzorisanog napada

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare