Radovi na pasareli koja povezuje Beogradsku tvrđavu i Savski kej su završeni, tako da se Beograđani već od sutra tom rutom mogu spustiti do reke, izjavio je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.
Vesić navodi da je pasarela završena juče i da je ovo prvi put da imamo fizičku vezu između Beogradske tvrđave i Savskog keja.
„I ovo je, na neki način, pravi silazak Beograda na reku“, naveo je Vesić za Tanug.
U nastavku pasarele, dodao je, nalazi se rekonstruisani Savski kej kod Beton hale, a sada predstoje radovi na uređenju Savskog keja do Brankovog mosta, odakle se dalje nastavlja Sava promenada u okviru „Beograda na vodi“.
„U narednih nekoliko meseci imaćemo potpuno uređen Savski kej, rekonstruisan i napravljen po svim svetskim standardima od Beogradske tvrđave pa sve do Gazele“, rekao je Vesić.
Prostor sa druge strane pasarele čini uređeni park sa klupama i fontanom u sredini, koja je, prema rečima zamenika gradonačelnika, jedna od 40 fontana koje je Grad Beograd najavio da će izgraditi.
„Nadam se da će Beograđani i Beograđanke uživati u ovoj pasareli. Mislim da smo dobili jedan pravi objekat koji povećava komfor našeg stanovništva. Naša tendencija je da se povećavaju pešačke zone i biciklističke staze, kako bi građani što više pešačili i uživali u svom gradu, a ovo je još jedan doprinos tome“, naveo je Vesić.
Gradski urbanista Milan Stojičić kaže da je dugogodišnji san povezivanja grada i reke ostvaren otvaranjem pasarele, kao i da je ona primer efikasne saradnje arhitekata, urbaniste i vajara.
„Ovo pasarela je delo velikih svetskih i domaćih umetnika Ričarda Dikona i Mrđana Bajića, oni su zaslužni za ovako lep izgled pasarele, kao i za park, te je u celosti ispoštovano njihovo idejno rešenje“, kaže Stojičić.
Povodom izgradnje pasarele ispod Kalemegdana, danas su se oglasili predsednik opštine Stari grad Marko Bastać i šef odborničke grupe Saveza za Srbiju u Skupštini Beograda Nikola Jovanović.
Taj projekat je, kako ocenjuju, „parama svih građana“ plaćen dva miliona evra dok gradska vlasti nije u stanju da zaštiti radnike na gradilištima na kojima je grad Beograd investitor.
„Radi se o skalameriji koja ide preko železnicke pruge koja je u međuvremenu ukinuta, pa je umesto pasarele, građene više od 900 dana, što je 630 dana više od predviđenog roka, zapravo mogao da se iscrta jedan najobičniji, značajno jeftiniji, pešački prelaz“, navodi se u zajedničkoj izjavi Bastaća i Jovanovića.
„Ova građevina pokazuje svu nesposobnost, bahatost i korumpiranost gradskih vlasti koje nisu u stanju da obezbede maske i rukavice za radnike na gradilištima na kojima je grad Beograd investitor“, ističe se u izjavi.
Ta građevina, ocenili su Bastać i Jovanović, „pokazuje svu nesposobnost, bahatost i korumpiranost gradskih vlasti koje nisu u stanju da obezbede maske i rukavice za radnike na gradilištima na kojima je grad Beograd investitor“.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare