Portal Nova.rs početkom oktobra otkrio je novu korupcionašku aferu koja je potresla institut Vinča. Naime, sudeći po dokumentaciji i dostupnim oglasima, ova ustanova je na tenderu sa samo jednim ponuđačem, za potrebe prevoza svojih zaposlenih, kupila autobus za 24.000 evra, iako je na tržištu bilo daleko jeftinijih. Rukovodstvo Instituta je negiralo postojanje bilo kakvog problema oko nabavke, ali je direktorka Snežana Pajović prema saznanjima Nove odložila sednicu na kojoj je trebalo da se raspravlja i o njenom radu.
Samo jedan dan nakon što je tekst objavljen na našem portalu, odložena je sednica Naučnog veća na kojoj je, između ostalog, trebalo i da se raspravlja o radu direktorke Snežane Pajović.
U obrazloženju odluke o odlaganju sednice, u koju smo imali uvid, navodi se da su razlog „vanredne okolnosti“, zbog kojih je došlo do „ugrožavanja profesionalnog integriteta i kredibiliteta instituta“.
Dodaje se i da se radi na utvrđivanju identiteta NN lica koja su narušila ugled rukovodstva instituta.
Osim toga, doneta je odluka o imenovanju lica ovlašćenog za prijem informacije i vođenje postupka u vezi sa uzbunjivanjem.
Podsetimo, kako je Nova.rs pisala, rukovodstvo Instituta Vinča nabavilo je autobus za prevoz zaposlenih po ceni od čak 24.000 evra od firme koja je autobus iste marke i istog godišta prodavala za svega 4.000 evra.
Imajući to u vidu, postavlja se pitanje ko je uzeo razliku od 20.000 evra?
Na pitanje Nove zbog čega je kupljen autobus po ceni od 24.000 evra iako je tržišna vrednost značajno niža, iz Instituta su odgovorili pisanim saopštenjem koje je potpisao Goran Živković, pomoćnik direktora Instituta Vinča.
U njemu su naveli da je prvi poziv za kupovinu autobusa propao, a da je drugi ponovo raspisan 13.05. 2022.
„Kriterijum je bio najniža ponuđena cena. Na poziv se javila samo jedna firma, Bamiron BG D.O.O Beograd, sa ponudom od 2.400.000 RSD bez PDV‐a za autobus marke Volvo LOKALO B7R, star 10 godina i sa pređenih 630.000 km“, stoji u saopštenju.
Navode i da se takav autobus može kupiti za 120.000 do 150.000 dinara, a da je oglas u kome se navodi cena od 4.000 evra koji je objavljen na internetu za njih zbunjujuća.
„Želeći da proverimo o čemu se radi obratili smo se telefonom pravnom licu koja je oglasila prodaju. U telefonskom razgovoru sa predstavnikom firme rečeno nam je da autobus nema sedišta. Prema tome, neko ko bi kupio autobus u takvom stanju morao bi da uloži znatna sredstva za dovođenje u stanje da posluži za prevoz putnika (ukoliko bi to uopšte bilo izvodivo), ili da ga koristi za nešto drugo. Tako se u potpunosti razjasnio uzrok ovako niske cene. Više je nego jasno da je cena od 4.000 evra za autobus koji kao nov košta 35 puta više (a koji je u voznom stanju i bez ulaganja spreman za prevoz putnika) nerealno niska (pa ni putnički automobil tog godišta koji kao nov košta tridesetak hiljada Eura ne može se dobiti po toj ceni a ne autobus marke Volvo).“, navodi pomoćnik direktora instituta Vinča u svom odgovoru.
Ono što se međutim ne uklapa u ovo objašnjenje je činjenica da u oglasu piše da autobus ipak ima 35 sedišta. Dakle, nije navedeno da se prodaje bez njih.
BONUS VIDEO: Afera „Krušik“ već 3 godine u fioci…