Oglas
Đaci šestog razreda drugog odeljenja Osnovne škole "Knez Sima Marković" u Barajevu pune tri nedelje ne idu na nastavu zbog njihovog vršnjaka, koji ih, kako tvrde njihovi roditelji, mesecima maltretira na sve moguće načine. Sada je eskaliralo, roditelji su van sebe, pa su zbog straha odlučili da decu ne puštaju u školu. Problem se ne rešava, iako su svi upoznati sa tim - od razrednog starešine, v. d. direktora škole Željka Trifunovića, do Centra za Socijalni rad Barajevo i Ministarstva prosvete. Ipak, rešenja, očigledno, nema. Osim što će dečak nasilnik dobiti ličnog pratioca. Otac jednog đaka Milan Gorunović kaže za Nova.rs da više ne znaju šta im je činiti, vreme prolazi, a deca gube časove jer nemaju onlajn nastavu, nego im nastavnici šalju u viber grupe šta da uče tog dana.
Roditelji đaka koji idu u Osnovnu školu „Кnez Sima Marković“ u Barajevu, kažu da se deca zbog jednog deteta osećaju ugroženo i da ih zbog toga ne puštaju na nastavu već tri sedmice.
Milan Gorunović, otac jednog od učenika, ističe za Nova.rs da tortura u školi traje već godinu dana, te da se rešenje ne nazire.
Na održanom sastanku sa direktorom i Savetom roditelja odlučeno je da taj problematični đak dobije ličnog pratioca, međutim, roditleji su sumnjičavi koliko će ga to zaustaviti da ne maltretira decu.
Na sastanku s nadležnima bili su i roditelji đaka koji pravi probleme.
„Ovo je postalo nestvarno, verujte. Kao da sanjamo. Deca nam ne idu u školu, strah je i dalje prisutan, a niko ništa ne čini da nam pomogne i da reši situaciju. Prošlog utorka imali smo sastanak u Centru za Socijalni rad. Pitao sam šta oni mogu da urade, ljudi su ćutali ili su pričali pravnim jezikom koji je meni nerazumljiv. Nisu imali zapisničara. Zamislite. Na moje pitanje da li su išli da posete porodicu tog problematičnog dečaka, oni kažu da to nije u njihovoj nadležnosti. Da li sarađujete sa policijom, pitam ih. Kažu da, ali opet ne traže da dva policajca odu tamo. O čemu se ovde radi?“, pita se ovaj otac.
PROČITAJTE JOŠ:
Kako dalje objašnjava, deca nisu na „onlajn nastavi“, nego uče preko viber grupa u kojima im nastavnici pišu šta da uče toga dana.
„Nezgodno je, pritom su dobili novi predmet fiziku, ali ne vredi, najbitnija je njihova bezbednost, a mi ne osećamo da su oni bezbedni. Dobili smo novog razrednog starešinu na početku školske godine. Čovek je jasno rekao da ne zna šta se dešava i da ne zna da rešava ovakvu situaciju, nego samo da predaje fiziku. On je prosto nemoćan da nam pomogne. Što se tiče direktora škole, pre dve nedelje dobili smo novog v. d. direktora. Za sada, ništa.“, podvlači naš sagovornik.
Gorunović objašnjava da ovaj problem nije od skora, nego da još od prošlog septembra svi vrlo dobro znaju za problematičnog dečaka koji maltretira sve redom.
„Mi, roditleji, pokušavamo da nešto učinimo, pp služba škole je nama izašla u susret koliko god su mogli što se tiče zakona. Prvenstveno, socijalno nije radilo kako treba, policija nije radila kako treba, Ministarstvo… Niko. To dete radi u školi šta ono poželi. Ustane na sred časa i cepa drugoj deci sveske i knjige, lomi im olovke, baca stolice po učionici, pljuje u ruku, pa razmazuje deci po licu. Jednu devojčicu je pre nekoliko dana uveo u kupatilo i počeo da joj skida majicu i da joj pipa pantalone. Roditelji su, naravno, odreagovali burno. Otišli su čak i u policiju, međutim policija je rekla da to nije slučaj za njih jer je dete mlađe od 14 godina i da se obrate nekoj drugoj ustanovi. Bili su zgroženi, i oni i mi“, priznaje ovaj otac.
Dodaje da su odluci da deca ne idu u školu, prethodili raniji incidenti, zbog kojih su đaci završavali u bolnicama.
„Bilo je dva incidenta, jedno dete je završilo na ‘Institutu za majku i dete’, a drugo u ‘Tiršovoj’. Jedno dete je uhvatio u kragnu i istegao mu vratne žile, a drugo dete je pesnicom udario u grudi, takođe i jednu devojčicu isto. Otišlo je predaleko, zaista“.
Trenutno, samo odeljenje šestog dva ne ide u školu. A od skora, ni dečak nasilnik ne prisustvuje časovima.
„Nisam siguran, ali čuo sam da ne ide ni on u školu, mada nije potvrđeno“, kaže ovaj otac.
Roditelji su se, tvrde roditelji, svaki put obraćali školi, socijalnoj službi, Ministarstvu prosvete i policiji, gde im je rečeno da nemaju ni osnova ni dokaze za pokretanje bilo kakvog postupka.
Dete je od sankcija, kako su ispričali za RTS, imalo samo četvorku iz vladanja.
Predsednik opštine Barajevo objasnio je za RTS da je uvođenje ličnog pratioca jedno od potencijalnih rešenja za ovaj problem.
„Upravo smo završili sastanak sa roditeljima dece koja ne pohađaju nastavu, prvo smo sa njima postigli dogovor da napravimo iskorak, da probamo da rešimo problem uvođenjem ličnog pratioca za dete koje je problematično. Saglasili smo se da će to biti jedan korak napred. Onda smo imali sastanak i sa roditeljem tog đaka i oni su potpisali da su saglasni“, rekao je Adamović.
Gorunović ukazuje da ne vide svrhu tog ličnog pratioca, jer on nema nikakva prava pa ne može da zaštiti njihovu decu nikako.
„Jer on ima mnogo manja prava od nastavnika, a to dete ni nastavnika ne sluša. Na času pravi nered, tako da mi ne vidimo rešenje u tom lično pratiocu. Najverovatnije ćemo odustati od bilo čega, da i dalje puštamo decu u školu“, ističe Gorunović.
Ekipa portala Nova.rs kontaktirala je direktora škole nekoliko puta, ali se on nije javljao na telefon, dok je poslednji poziv odbio.
Uputili smo mu i mejl sa jasnim pitanjima vezanim za ovaj problem, a on je istakao da će nam rado odgovoriti kada prethodno dobije pristanak od načelnika školske uprave.
Kontaktirali smo i Centar za socijalni rad u Barajevu, ali su nam rekli da ne mogu da daju nikakve informacije, te su nas uputili na Centar za socijalni rad u Beogradu, koji je zadužen za njih. Ipak, ni od njih nema odgovora.
Takođe, pitali smo i Ministarstvo prosvete zašto se problem već tri nedelje ne rešava, na šta smo dobili odgovor da su održani brojni sastanci kako bi se našlo prihvatljivo rešenje za sve strane.
„Uključena je i Školska uprava u rešavanje ovog problema. Očekujemo da na sastanku u ponedeljak, 9. oktobra bude razrešena situacija i učeniku bude dodeljen lični pratilac – koji će svakodnevno biti sa učenikom tokom boravka u školi i drugim vannastavnim aktivnostima, te da će ova mera doprineti poboljšanju atmosfere u učionici, ali i u samoj školi. U toku je priprema i za aktiviranje posebnog programa po kojem će se učenik obrazovati IOP2“, navodi Ministarstvo prosvete u odgovoru portalu Nova.rs.
BONUS VIDEO: Oštrije kazne za nasilje u školama Francuske: Da li bi nešto mogli da iz tih mera naučimo?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare