Foto: Vesna Lalić/Privatna arhiva

Oliveri (39) iz Zemuna koja živi samo sa bakom od 90 godina, EPS je u utorak 5. septembra isključio struju zbog enormnog duga za dva meseca iz 2018. godine, koji je sa kamatama narastao na 230.000 dinara. Ona je angažovala sudskog veštaka, koji je ustanovio da dug nije realan i u svom izveštaju naveo da je u periodu za koji se tereti, brojilo bilo neispravno. Olivera je uložila reklamaciju za taj dug i dalje nastavila da plaća mesečne račune samo onoliko koliko je potrošila u tom mesecu. Ipak, struja joj je isključena zbog duga iz 2018. Povodom ovog slučaja, EPS je našoj redakciji poslao odgovore u kome je navedeno da je sporni račun validan, kao i da je brojilo bilo ispravno u trenutku obračuna te potrošnje.

Posle teksta koji je portal Nova.rs objavio o slučaju Olivere iz Zemuna, inače pacijentkinje na dijalizi, našoj redakciji stigli su i odgovori iz EPS-a.

“U slučaju kupca koji je pomenut u tekstu, izveštaj sudskog veštaka nije dostavljen „Elektroprivredi Srbije“ i nije u bazi podataka. Uvidom u podatke, utvrđeno je da račun za decembar 2018. godine nije izmiren u predviđenom roku. Po prigovoru kupca, brojilo je zamenjeno i poslato na ispitivanje, gde je konstatovano da je brojilo ispravno i zbog toga je račun za decembar 2018. godine bio validan za naplatu. Kupac je 5.9.2023. godine uplatio 130.000 dinara za to mesto merenja. Na osnovu uplate, nadležna Služba EPS-a izdala je nalog za ponovno priključenje tog objekta na distributivni sistem i radi prioritetnog postupanja snabdevač EPS AD je uputio urgenciju „Elektrodistribuciji Srbije“ za hitno priključenje”, stoji u obrazloženju EPS-a.

Iz EPS-a su naveli i da je obustava isporuke električne energije usledila kao “nevoljna, ali nažalost krajnja mera”, te da, kako su dalje objasnili, kupac nije postupio prema upozorenjima, obaveštenjima i opomenama koje su više puta upućivali.

Takođe su istakli i da su kupcu ukazivali da može da stekne status energetski ugroženog kupca.

“Razumemo situaciju i stanje kupca zbog čega je u više navrata obavešten da zahtev za sticanje statusa energetski ugroženog kupca podnosi organu lokalne samouprave nadležnom za poslove socijalne zaštite, koji dalje sprovodi postupak i donosi rešenje o sticanju statusa. Status energetski urgoženog kupca podrazumeva značajan popust na računima za električnu energiju”, odgovorili su iz EPS-a za Nova.rs.

BONUS VIDEO: EPS: Vlasnicima splavova isključuju struju

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare