Foto: Promo

Sinoć je u prostoru Miljenko Dereta na Dorćolu održana otvorena javna rasprava „Most ostaje i druga rešenja“ u organizaciji Združenih inicijativa i pokreta su pokrenuli inicijativu za očuvanje Starog savskog mosta.

Sinoć je u prostoru Miljenko Dereta na Dorćolu održana otvorena javna rasprava „Most ostaje i druga rešenja“ u organizaciji Združenih inicijativa i pokreta su pokrenuli inicijativu za očuvanje Starog savskog mosta.

Na raspravu su pored saobraćajnih inženjera i urbanista, pozvani i gradonačelnik Aleksandar Šapić i predstavnici grada Beograda, ali se nisu odazvali.

PROČITAJTE JOŠ

Organizator i moderator tribine Đorđe Miketić, naglasio je da je poznato kako su se završili svi „veliki gradski projekti“ od metroa, koji su najavljivali godinama a nikakve izgradnje nema, preko nove autobuske stanice, nedovršenog Bulevara Patrijaha Pavla, ruinirane zgrade stare železničke stanice za koju se već godinama najavljuje funkcija istorijskog muzeja grada, a koja je postala najveći kontejner u Beogradu.

„Zbog toga nužno je da pokrenemo dijalog o mostovima i saobraćaju u Beogradu, i da se napravi alternativa za gradski saobraćaj, pre bilo kakvog rušenja, jer sumanuto je rušiti funkcionalan i zdrav most, temeljno rekontruisan 2008. godine bez da se izgradila alternativa”, naglasio je Miketić.

Saobraćajni inženjer Dušan Milanović, bivši rukovodilac Urbanističkog zavoda Beograda koji je bio uključen u planiranje metroa i Beograda na vodi, pojasnio je da Beogradu u ovom trenutku fali još jedan most preko Save, jer svako treće putovanje u Beogradu ide preko reke.

„Mostovi su nam već preopterećeni i rade u maksimalnom kapacitetu. Rušenje Starog savskog mosta će povećati saobraćajne gužve, zato što preko njega ide nekoliko linija javnog prevoza što je oko 20.000 ljudi u oba pravca svaki dan.

Foto: Promo

Nov most preko Save je bio planiran, tačno u produžetku bulevara Zorana Đinđića, ali je onda sa druge strane reke izgrađena visoka kula i preprečila put, re onemogućila izgradnju novog mosta“ – zaključio je Milanović.

Inženjer Dragomir Lukić je naglasio da se zbog neplanske gradnje propala dobra ideja izgranje mosta blizanca Starog savskog mosta, čime bi se protok saobraćaja duplirao, i to bez rušenja postojećeg mosta.

„Dve stambene zgrade koje su izgrađene tik uz Stari savski most, toliko su blizu postavljene da će taj novi most koji planiraju tu morati biti sužen“, rekao je.

Kao rešenje predložio je izgradnju novog mosta, odmah pored Gazele, na mestu starog železničkog mosta koji više nije u funkciji.

„Tu postoji prostor i za pristupne saobaćajnice, a mogu se iskoristiti i postojeći stubovi“, naglasio je Lukić, međunarodni ekspert za saobraćaj.

Takođe, govornici su se složili da je naziv “mali metro”, za drumski tunel koji se najavljuje u produžetku mosta – netačan, jer metro podrazumeva nezavisni šinski sistem prevoza a ne automobilski saobraćaj. Takođe, najavljeni tunel za automobile je u suprotnosti sa usvojenom strategijom grada o urbanoj mobilnosti, jer se prioritet daje automobilima, a ne javnom šinskom prevozu što bi morao biti slučaj u modernom planiranju grada.

Na kraju, pozvani su građani, stručnjaci, javne ličnosti da se uključe u odbranu Starog savskog mosta, jer bi rušenjem ne samo ostali bez jedne od samo tri kopnene veze između starog i novog dela Beograda, već ćemo ostaćemo bez još jednog istorijskog simbola grada.

BONUS VIDEO Menja li se nešto u Beogradu ponovnim izborom Aleksandra Šapića za gradonačelnika?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare