Nakon dve i po godine rekonstrukcije pruge od Niša do Zaječara, putnički vozovi juče su krenuli da saobraćaju na toj relaciji, ali se brzine kojima se kreću nisu bitno promenile uprkos obećanjima da će nakon rekonstrukcije ići 90 kilometara na čas.
Po redu vožnje, razdaljinu od 108 kilometara, trebalo bi da prelaze za tri sata i 34 minuta, odnosno za tri sata i 58 minuta, ali već su krenula kašnjenja, tako da će voz koji je jutros nešto pre šest sati pošao iz Niša stići u Zaječar stigao za pet sati, odnosno sa zakašnjem od sat i 27 minuta.
Pri tom u ovom delu zemlje nema snega, koji bi evenutalno mogao da posluži kao izgovor za kašnjenje.
Obnavljanje putničkog saobraćaja na pruziti Niš-Zaječar preduzeća „Srbija Voz“ i „Infrastruktura železnice Srbije“ nisu zvanično najavile, tako da su juče sva tri polaska iz Niša, kao i tri iz Zaječara, bila juče sa tek po kojim putnikom, koji je igrom slučaja saznao za njih.
U toku jučerašnjeg dana nije stiglo ni saopštenje za medije koje su obećali u preduzeću „Infrastruktura železnice Srbije“, tako da se o železničkom putničkom saobraćaju između pomenuta dva grada zna samo ono što je navedeno u redu vožnje „Srbija Voza“.
Kako su ranije saopštili iz preduzeća „Infrastruktura železnice Srbije“, teretni železnički saobraćaj od Niša do Zaječara obnovljen je sredinom avgusta.
Saobraćaj na pruzi Niš-Zaječar obustavljen je februara 2019. godine, nakon što su se za samo mesec dana dogodila četiri iskliznuća vagona.
Iskliznuće cisterni sa opasnim materijama bio je razlog da meštani Jasenovika pored Niša februara budu privremeno evakuisani iz svojih kuća, nakon čega je i usledila rekonstrukcija pruge.
Prvobitni rok za završetak radova bio je avgust 2020. godine, ali su radovi kasnili i najvećim delom završeni juna ove godine.
Pruga od Niša do Zaječara najvećim većim delom je izgradjena do Prvog svetskog rata, a kompletno je završena 1922. godine. Njena poslednja rekonstrukcija bila je 1961. godine, iako su stručnjaci isticali da je tako nešto potrebno na svakih 20 do 25 godina, zbog čega su vozovi na pojedinim deonicama išli brzinom od svega 10 i 20 kilometara na čas.
Prema prvobitnim najavama, rekonstrukcija 108 kilometara pruge trebalo je da košta pet milijardi dinara.
BONUS VIDEO: Brzi vozovi zeleznica
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: