„Od Mirijeva, pa do stanice Vukov spomenik, građani bi mogli da stižu za desetak minuta BG vozom, ukoliko bi se osposobili stari tuneli“, izjavio je za Jutarnji program „Probudi se“, narodni poslanik Đorđe Miketić.

Miketić je nedavno u javnost izašao sa podacima da su kod Pančevačkog mosta otkrivene dve tunelske cevi, koje su bile planirane za proširenje trase BG voza.

On je, oslanjajući se na informacije dobijene od saobraćajnih inženjera i stručnjaka za železnički saobraćaj, rekao da bi osposobljavanje starih tunela, za dve godine, smanjilo gužve u drumskom saobraćaju za 26 procenata.

Istakao je i da je jedan tunel izgrađen  1977., a drugi dvadeset godina kasnije 1997. godine, te da bi izgradnja železničke mreže kroz te tunele, bila spas za građane koji žive na Mirijevu, Karaburmi, Višnjici i Kaluđerici.

„Ovi tuneli jesu zapušteni, ali postoje. Neko je za njih platio, neki ljudi koji su brinuli o gradu su ih planirali i zaista ovi tuneli mogu da se iskoriste. Potrebno je da se postave pragovi i pruga i BG voz bi za godinu dana ovuda mogao da saobraća“, poručio je on.

Foto: Privatna arhiva

Miketić je rekao i da su tuneli dugački 600 metara i da saobraćajnom mrežom mogu da se spoje sa vračarskim tunelom.

„Zanimljivo je da je jedan tunel izgrađen 1997. i da je tokom krize devedesetih u kojoj smo svi živeli, neko razmišljao kako da građanima olakša život. Najgore i najteže je probušiti tunele. Mi to već imamo. Ovo je sve gradsko građevinsko zemljište. Sada samo treba da se postavi pruga, da se uradi nadzemna stanica, znači nema potrebe ni za kakvim velikim ulaganjima“, istakao je narodni poslanik.

„BG voz bi trebalo da bude prioritet“

Govoreći o prednostima koje bi ova deonica BG voza donela mnogim građanima, Miketić je ukazao da bi osposobljavanje tunela trebalo da bude prioritet i da bi novac mogao da se preusmeri sa nekih drugih projekata .

„Recimo, kada bi se odustalo od jednog jarbola, ili od rušenja Starog savskog mosta, to je otprilike 95 miliona evra. Sa tim novcem do sledećeg leta bi saobraćaj kroz ove tunele mogao da profunkcioniše“, stav je Đorđa Miketića.

Foto: Privatna arhiva

On je ukazao i da bi kupovinom dve nove kompozicije, BG voz mogao da saobraća do Pazove, Pančeva, Mladenovca i Lazarevca i da bi u „špicu“ mogao da ima polaske na svakih 30 minuta.

„Novca ima, srećom imamo i infrastrukturu, neko pametan pre ovih je ovo uradio, tako da zaista tunele možemo da iskoristimo. U Beogradu bi se za dve godine smanjila saobraćajna gužva za 26 procenata. Beograd bi dobio pravi BG voz, pa onda i taj metro. Vidimo da oni ništa ne rade po pitanju metroa. Kada oni odu sa vlasti, videćemo da sednu neki stručnjaci i da kažu šta je najbolje za budući metro“, zaključio je Đorđe Miketić.

BONUS VIDEO: Dekan Saobraćajnog fakulteta otkriva: Da li zapinju brze pruge Srbije?

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar