Ima li kraja odlaganju gradnje železničke obilaznice oko Niša? Po svemu sudeći, nema. Prema poslednjoj najavi ministarstva građevine izgradnja bi trebalo da krene predstojećeg marta, međutim, gradonačelnica Niša Dragana Sotirovski izjavila je danas da će marta biti objavljen „deo“ tendera za gradnju.
Sotirovski nije kazala kada bi radovi mogli da počnu, prema njenim rečima, Grad Niš je nikad bliže izgradnji obilaznice i izmeštanju pruge.
„Grad je završio svoj deo posla. Mi smo imali akcioni plan, koji smo morali da pratimo. Ostalo je da se železnica dogovori sa pet porodica koje žive u zgradi, koja će morati da se sruši. Grad je dao dve mogućnosti, porodice su odbile. Jedna mogućnost je da im damo stanove u zakup, što one nisu želele. Druga mogućnost je da im damo 20 miliona dinara, koliko stoji u Akcionom planu i da taj posao naše strane završimo“, izjavila je Sotirovski na konferenciji za medije.
Ona je istakla da je sada na železnici da sa stanarima i medijatorima koji dolaze iz Evrope, pošto se radi o značajnom evropskom projektu, dogovore rešavanje tog „uslovno rečeno, problema“.
„Sve se to rešava u hodu. Da ne bude zabune to nije u ovom trenutku prepreka da radovi počnu. Najvažnije je da su svi projekti završeni. Izmeštanje pruge iz grada i izgradnja zaobilaznice od stanice u Popovcu do stanice u Sićevu, povezano je sa još jednim jako važnim poslom, a to je modernizacija pruge od Niša do Dimitrovgrada i njena elektrifikacija. Za elektrifikaciju pruge je završen tender i potpisani su prvi ugovori sa izvođačima radova. U 2023. godini se očekuje početak radova“, kazala je Sotirovski.
Prema njenim rečima, rukovodstvo grada je mnogo puta do sada objašnjavalo ministarstvu saobraćaja i država je svesna šta znači kada voz prolazi pored škole, Kliničkog centra i Vojne bolnice.
„Slušamo 30 i više godina da treba da se izmesti pruga. Jednostavno do ovog trenutka se nisu stvorili uslovi za to“, naglasila je Sotirovski.
Ideja da se pruga izmesti iz Niša izgradnjom obilaznice starija je od tri decenije, ali je prvi konkretan korak bilo potpisivanje Protokola o izmeštanju decembra 2012. godine. Protokol su u Nišu potpisali tadašnji šef delegacije Evropske unije u Srbiji Visan Dežer, tadašnji ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić i gradonačelnik Niša Zoran Perišić (SNS).
Izgradnja obilaznice, rečeno je tom prilikom, trebalo je da počne već u leto 2013. godine.
Od tada do danas gradjani Niša dobili su na desetine obećanja o početku radova, a nekoliko njih stiglo je prošle godine od tadašnjeg ministra građevine Tomislava Momirovića.
On je februara rekao da će radovi najverovatnije početi tokom juna, a potom je maja rekao da će pokušati da radovi krenu u ovoj godini „koliko već na jesen“. Tokom avgustovske posete Nišu rekao je da će gradnja obilaznice početi u martu 2023. godine.
Izgradnja železničke obilaznice među građanima Niša stalno je prisutna tema, a posebno nakon što nastrada na pruzi, kao što je to bilo juče kada je radna mašina usmrtila niškog boksera Miomir Marjanović Metlica (74). Marjanović je nastradao nedaleko od svoje kuće jer iz nekog razloga nije čuo, niti video radnu mašinu koja je nailazila.
Nišlije su posebno bile zabrinute za svoju bebzednost nakon prevrtanja vagona sa amonijakom koji su se kretali prugom Niš-Dimitrovgrad. Mnogi su se pitali, a i dalje se pitaju, šta bi se dogodilo da su se vagoni prevrnuli i amonijak iscureo u nekom od gusto naseljenih delova Niša, u blizini Vojne bolnice ili Univerzitetskog kliničkog centra. Vozovi sa opasnim teretom u pojedinim delovima grada prolaze na udaljenosti manjoj od 20 metara od prvih kuća.
BONUS VIDEO Neispravna pruga kod Pirota