Deonica auto puta Kragujevac - Batočina, na kojoj se usled klizišta obrušila jedna traka, biće zatvorena za saobraćaj, a narednih dana započeće hitna rekonstrukcija, potvrđeno je portalu Nova.rs u Preduzeću za puteve Kragujevac, koje je zaduženo za odžavanje te deonice. Put je obrušen na prevoju Nikšićko brdo, na pola puta između Kragujevca i Batočine.
Snimak obrušenog puta, našoj redakciji dostavio je jedan čitalac i tek tada je ovaj problem dospeo u javnost. Prema rečima našeg čitaoca, prvi znaci obrušavanja pojavili su se još pre mesec i po dana, kada se otvorila „mala rupa na putu“, koju su putari sanirali i asfaltirali.
Međutim, ta sanacija nije mogla da zadrži klizište koje se pokrenulo, pa je pre nedelju dana, u dužini od oko 40 metara „potonula“ desna traka auto puta iz pravca Batočine ka Kragujevcu.
Preusmeravanje saobraćaja u drugu traku
Na deonici auto puta kod Nikšićkog brda, u toku je ’’probijanje’’ ograde između dva pravca, kako bi se preusmerio saobraćaj u sigurniju traku. Prema saznanjima našeg portala, već od sutra, saobraćaj iz pravca Batočine ka Kragujevcu, preusmeriće se u levu traku i odvijaće se dvosmerno u dužini od oko dva kilometra.
U kragujevačkom „Preduzeću za puteve“ za naš portal su izjavili, da je pojava klizišta evidentirana još pre godinu dana, te da već postoji projektno tehnička dokumentacija za sanaciju, koju je po nalogu „Puteva Srbije“ uradio beogradski Institut IMS.
Nadležni ističu da je sanacija trebalo da počne na proleće ove godine, ali da je zbog vremenskih uslova i velike količine snega i vode, klizište aktivirano u većem obimu, pa će radovima pristupiti u što kraćem roku.
„Očekujemo nalog iz ’Puteva Srbije’, koje je o svemu upoznato i čim dobijemo nalog spremni smo da sa radovim krenemo istog trenutka“ poručili su nadležni iz kragujevačkog Preduzeća za puteve.
Pojašnjavaju, da će prema projektno-tehničkoj dokumentaciji, koja već postoji, radovi trajati oko tri meseca.
Izgradnja brze saobraćajnice koja povezuje Kragujevac sa Koridorom 10, između ostalog, bio je jedan od uslova za dolazak kompanije Fijat u Kragujevac. Međutim, radovi su se otegli na deceniju i po, a put, čija je izgradnja počela u jesen 2004. zvanično je otvoren krajem oktobra prošle godine.
Svečanom otvaranju prisustvovao je direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak, koji je tom prilikom istakao da su kompletnu izgradnju pratili brojni problemi u vezi sa eksproprijacijom zemljišta, te da je i to bio jedan od razloga zbog čega je auto put u dužini od 25 kilometara pravljen skoro 16 godina.
Tokom godina, sve vlasti koje su se smenjivale na lokalnom i državnom nivou, obećavale su završetak radova, ali je izgradnja uvek obustavljana posle nekoliko urađenih kilometara, a auto put je poneo neslavni epitet i prozvan „Skadar na Bojani“.
Poslednje slike sa Nikšićkog brda, pokazuju da je taj „Skadar“ sada počeo i da se ruši. Prema saznanjima našeg portala, deonica puta koju je „odnelo“ klizište, izgrađena je 2014. godine.
Završetak radova na izgradnji auto puta krajem oktobra prošle godine, obeležilo je prisustvo vd direktora „Puteva Srbije“ Zorana Drobnjaka. Njega je „prijateljski i srdačno“ , kao domaćin dočekao predsednik opštine Batočina, kroz koju, jednim delom, prolazi ova brza saobraćajnica.
Međutim, iako je put od strateškog značaja za Kragujevac i kompanije koje posluju na teritoriji centralne Šumadije, na otvaranju nije bilo gradonačelnika Kragujevca Nikole Dašića, niti drugih gradskih zvaničnika.
Kasnije se u Kragujevcu, od pojedinih funkcionera nezvanično čulo, „da ih niko nije ni pozvao na otvaranje“.
Izgradnja auto-puta Kragujevac – Batočina u dužini od 25 kilometara, prema rečima direktora Puteva Srbije, koštala je oko 5,5 milijardi dinara.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: