Odlazak vozača u inostranstvo i korona doveli su do manjka tog kadra u pogonima GSP Beograd. Da bi se to prevazišlo, rukovodstvo je kao rešenje videlo to da vozači rade po šest dana nedeljno, objašnjava za Novu predsednik Sindikata vozača GSP Beograd Nebojša Mitrović.
Epilog je ogroman rad za plate koje ne mogu da namire sve potrebe jedne porodice, a prosečna plata je, prema rečima Mitrovića, oko 70.000 dinara. Napor i stres uzimaju danak, a naš sagovornik tvrdi da su kod vozača sve učestalija i oboljenja poput dijabetesa i srčanih tegoba.
„U svakom od šest pogona GSP fale vozači od 50, pa do čak 100 njih Zbog toga su oni našli rešenje da vozači rade po šest dana nedeljno“, kaže Mitrović.
„Zakon o radu je decidan u tom pogledu – radna nedelja je 40 sati i ljudi moraju da imaju dva dana odmora. Tu su i zakon o bezbednosti saobraćaju i zakon o tahografima, oni traže pojedinačno rupu u svakom zakonu. Mi moramo da stisnemo i tražimo da se svi zakoni usaglase i da se tačno zna šta poslodavac može, a šta ne može. Vozači ne znaju svoja prava. Dođe rukovdilac i njemu kaže: U tamo nekoj tački zakona o tahografima piše da ti možeš da voziš i tako ih ubede da oni to mogu i moraju“, objašnjava Mitrović.
On objašnjava da zbog toga što rupe u rasporedu ne mogu da se popune, vozači često dolaze i u situacije da ne mogu da uzmu odsustvo ili bolovanje kako bi pomogli članu porodice koji se razboleo.
„Start za vozača je od 37.000 do 39.000, to nam je plata. Imate prekovremeni rad, noćni rad, minuli rad, pa tu ulazi i regres i niz dodataka da bismo mi došli do neke prosečne plate od 70.000 dinara“, objašnjava naš sagovornik.
„Naša direktorka za saobraćaj je nedavno izjavila na TV-u da je prosečna plata vozača od 75.000 do 150.000. Ljudi se hvataju za onu poslednju cfru i onda čujemo to – vi radite za 150.000, a nećete da vozite. Međutim, to je rezervisano za dvadesetak ljudi koji rade na nočnom prevozu i to su njihovi, to su odabrani – tu ne može svako da dođe“, kaže Mitrović.
Prema njegovima rečima, rešenje je u poćevanju plata.
„Jedino tako ljudi mogu da se zadrže. Niko neće da dolazi šest dana u nedelji da gubi vreme ni za kakve pare“, zaključio je naš sagovornik.
Nova.rs se povodom navedenih problema obratila GSP-u,Gradskom sekretarijutu za saobraćaj i sekretarijatu za informisanje. Do objavljivanja ovog teksta nismo dobili odgovor.
Bonus video: 9 meseci nerada – Beogradska autobuska stanica, snimci iz februara i novembra 2021.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare