Odluke crnogorske vlade da ne otvori granicu sa Srbijom su političke, dok je odluka Direktorata za civilno vazduhoplovstvo o letovima Montenegroerlajnsa ekonomska mera, izjavila je danas ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.
Ona je za televiziju Prva ocenila da štetu od odluka Crne Gore o podizanju ograda za građane Srbije trpi narod sa obe strane granice, kao i građani regiona.
Dodala je da je Mađarska za građane Srbije već otvorila granice, da će to od 1. juna uraditi i Bugarska, a ostale zemlje do 15. juna i izrazila očekivanje da će i crnogorska odluka ubrzo biti promenjena.
„Neke država podigle su ograde, mislim kao pripreme za njihove unutrašnje izbore što smatram da nije dobro za njihove građane“, rekla je i ona i odluku crnogorskih vlasti nazvala pre svega političkom.
Kako je rekla, Er Srbija nije dobila odobrenje crnogorskih vlasti da leti na njihove aerodrome, a pored dobijenih dozvola za sletanje u Srbiju za 2020. godinu Montenegroerlajns je tražio i dodatne.
„Odluku je doneo Direktorat, a ja kao ministar saobraćaja ne mogu da dozvolim da radim protiv interesa svoje zemlje i svoje nacionalne kompanije“, rekla je ona i zapitala se da li iko u Vladi Srbije treba da kaže Er Srbija ne treba da leti i neka pravi gubitke.
Ona je rekla da su dugovi Montenegroerlajnsa prema Agenciji za kontrolu letenja 7.6 milona evra i dodala da se o tome već nekoliko godina razgovaralo sa crnogorskim vlastima koje su preuzimale razne obaveze.
„Kada nisu izvršavali obaveze onda su bila razna sudska utuženja i oko četiri miliona evra iznose donete presude u korist Agencije za kontolu letenja“, rekla je ona.
Dodala da je crnogorska vlada donela zakon da će te obaveze preuzeti i izrazila nadu da će se to u nekom periodu i desiti.
Srbija je do sada obnovila 77 kilometara pruge Beograd – Bar a Mihajlovićeva je najavila nastavak radova od Valjeva do granice sa Crnom Gorom za sledeću godinu kao i da će kraj obnove biti za tri godine.
Za septembar – oktobar sledeće godine ona je najavila prve vozove na obnovljenoj pruzi Beograd – Novi Sad kojima će putnici ovu relaciju prelaziti za 20 minuta.
Početak radova na pruzi od Beograda do Niša i od Niša do Preševa najavila je za sledeću godinu.
Kako je rekla na infrastrukturnim projektima u Srbiji sada rade najbolje svetske kompanije, i to američke, azerbejdžanske, kineske, ruske što povećava i političku stabilnost jer infrastruktura ne može izdvojeno od politike.
Najavila je nastavak realizacije projekata infrastukture iz petogodišnjeg plana razvoja kroz nastavak izgradnje auto-puteva, rekonstrukcija železnica i mreže magistralnih i regionalnih puteva.
„Neko pre nas nije gradio ništa, pre 2012. godine bilo je nula kilometara godišnje autoputeva a od 2014. do danas izgraditi 350 km autoputeva nije jednostavno, i preko 1.000 km magistralnih i regionalnih, pitanje za njih je što to nisu ranije gradili, to je velika odgovornost“, rekla je ona.
Dodala je i da se u Srbiji trenutno gradi 250 kilometara novih autoputeva kao i da postignuti rezultati za četiri godine daju pravo za pravo da se kaže da će za četiri godine bi izgradnjeno novih 500 kilometara auto-puteva.
„Uslovi za to su da imamo stabilan budžet i projekte, što je ispunjeno”, rekla je ona.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar