Telekom Srbija
Telekom Srbija Foto:Dragan Mujan/Nova.rs

Čitateljka Marija Jovanović iz Beograda obratila se našem portalu sa željom da objavimo njeno poučno otvoreno pismo "kolegama" oštećenim potrošačima "Telekoma". U prvom delu teksta, objavljenom juče, videli ste sa kakvim se problemima Marija suočila. Danas - razrešenje drame i pouka.

Odlazim u poslovnicu MTS-a. Pisem reklamaciju. Da ne prepričavam. Videćete u skenu kao prilog ovom tekstu. Ključno: pitala sam kako je moguće da imam dug s obzirom da njihova pravila onemogućavaju prenos broja, ako postoji dug prema MTS-u.A ja sam već dve godine u A1 i ne znam da dug uopšte postoji. Tražim dokaz: da su me obavestili o dugu zaključno sa 31. 12. 2021. godine i dokaz na osnovu koga su me pustili da pređem kod drugog operatera, bez naplate duga koji im dugujem. U poslovnici me obaveštavaju da im je rok za odgovor 15 radnih dana. (kasnije saznajem od udruzenja potrosaca i da to nije istina, da im je rok za odgovor osam dana).

Odlazim u A1. Tražim od njih dokaz da sam 14. aprila 2019. godine prešla bez problema i kopiju mog ugovora sa njima. Tražim kopiju zahteva za prenos broja. Ne izlaze mi odmah u susret jer to kod sebe nemaju, ali ima njihov korisnički servis. Daju mi mejl adresu na koju treba da pišem. Pišem im. Dobijam mejl vrlo brzo sa prilogom ugovora. Prve rečenice u tom mejlu mi se MNOGO SVIĐAJU. Prva rečenica koju čitam: Vaš broj je prenet u našu mrežu 12. aprila 2019. godine i samim tim su bili ispunjeni svi uslovi za prenos broja, što upućuje da u tom trenutku niste imali neizmirena dugovanja prema Vašem matičnom operateru.

Foto: Privatna arhiva

Upućuju me na pravilnik o prenosivosti broja u javnim mobilnim telekomunikacionim mrežama. To je osnovni dokument kojima su definisana pravila i pojmovi za usluge prenosa broja od strane RATEL-a, kao i da pravila mogu pogledati putem linka https://www.ratel.rs/sr/page/prenos-broja . Ostalo što su napisali pročitajte u skenu mejla:

Foto:Privatna arhiva

Tu se ne zaustavljam.

Fala Bogu finansijski nisam toliko nepismena. Pišem Nacionalnoj organizaciji potrošača i Efektivi. Na iznenađenje, jako brzo dobijam odgovore od obe organizacije. Od NOPS-a dobijam telefonski poziv, a od Efektive mejl. Ono što čujem od obe me opet – JAKO ME RADUJE. Sve ide na moju vodenicu, mislim se, samo da vidimo da li će još da mi se „smiluju“ pravo i pravda. Vidite, u ovoj zemlji, ne može pravda bez sumnje. Ona je njen večiti pratilac ako se borimo za pravnu državu, propise i proceduru.

Šta dobijam kao informaciju od NOPS-a?

Ukratko, da je sve ovo nezakonito što se radi. Da sačekam reklamaciju Telekoma, ali zakoni su jasni. Nakon godinu dana, dug zastareva. Oni su dakle 2020. godine trebali da predaju moj dug izvršitelju i da me izvršitelj obavesti o dugu i naplati. Umesto toga, šta se dešava? Telekom je prodao potraživanje advokatima za neku manju sumu. Advokati zatim naplaćuju potraživanje od nas. Sve što naplate iznad sume koju su platili Telekomu za kupljeno potraživanje je – njihov profit.

Aha, znači tu smo.

Ja nisam dobila ništa od izvršitelja, nikakav poziv, mejl ili pismo nije stiglo. Savetuju me da sačekam odgovor na reklamaciju ali se i razočaravaju kad im kažem da sam dug platila. Po njima TO NISAM TREBALA DA UČINIM! Samim tim znači da sam priznala dug. Dan kasnije mi je stigla poruka da je predmet kod njih zaključen.
Drugi mejl od Efektive me još više raduje. Evo u nastavku sken, ali ukratko oni pišu: Poštovana, postoji prava epidemija ovakvih slučajeva u režiji Telekoma a preko kancelarije Aleksić i mahom su svi ovi slučajevi vezani za 2019. godiu.

Ako su potraživanja uopšte zastarela, nezavisno od onog što Aleksići tvrde u svojim copy paste odgovorima svim potrošačia koij su nam se požalii. Šalju mi i tekst koji su nedavno objavili, upravo zbog opisanog problema, pa me savetuju da ga pročitam i pročitano primenim.

Dragi čitaoče, ako ti se slično dešava kao i meni, evo u nastavku tog teksta na koji me je uputila Efektiva:

https://efektiva.rs/aktuelnosti-efektiva/potrosaci-aktuelnosti/zastarelost-potrazivanja-za-fiksnu-i-mobilnu-telefoniju/

E sad. Poenta.

Potrošačka pouka na kraju ove priče je: nikako ne paničiti, reagovati na prvu loptu i odmah plaćati. Ja sam, znači, pogrešila. Priznala sam dug. Ali reći ću Vam i zašto. Planiram ovog proleća da podignem keš kredit, u zdravstvene svrhe. Odmah mi je pao na pamet izveštaj kreditnog biroa. Da li mi se pojavio ovaj dug u tom izveštaju? Da li će ga banke uzeti u obzir? Imajući u vidu koliko je lud ovaj svet, uopšte nije isključeno da me odbiju za kredit. Zamislite sad te reperkusije i tu materijalnu štetu koju mi je, možda, Telekom učinio.

Šta dalje?

Foto:Privatna arhiva

Znači trenutno, čekam odgovor na reklamaciju od Telekoma i podneću zahtev za izveštaj iz Kreditnog biroa. Od odgovora na ta dva dokumenta zavisiće mi sledeći potezi.

Prvi je žalba RATELU preko ovog linka: https://www.ratel.rs/sr/page/prigovori

Takođe, ovih dana idem da podnesem zahtev za izveštajem iz Kreditnog biroa. Ako mi se dug pojavio i ako mi je na bilo kojin način napravio problem: tužiću Telekom za materijalnu i moralnu štetu koju mi je učinio!!!Već sam pretraživala advokate koji se time bave. Svu ušteđevinu ću da bacim na tu tužbu. Kunem Vam se!

Dragi čitaoci, nadam se da Vam je ova moja poučna priča pomogla. Samo polako i ne brzajte i borite se za svoja prava. U modernim vremenima, uloga telekomunikacionih kompanija se menja. One sve više dobijaju svoju tržišnu moć, koja nema granica. Ako je mi potrošači, zajedno sa regulatorima ne ograničemo, bićemo u velikim problemima, u ne tako dalekoj budućnosti.

Ovde sam Vam detaljno opisala kojim putem treba ići a kojim ne ako Vam se nešto slično dogodi. Na kraju jednu pitanje za Vas i možda hastag izazov za društvene mreže: Kako bi ste Vi postupili da ste na mom mestu i imate li vi #mojaborbasaTelekomom?

S poštovanjem i iz ohrabrivanje svih oštećenih potrošača

BONUS VIDEO: Vesna Radojević o novim Panamskim papirima i ko se okoristio o poslove Huaveja i Telekoma

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar