Tunel kod Ekonomskog fakulteta poznatiji kao "mali metro" gradiće se krajem aprila ili početkom maja. Tako je gradska vlast na čelu sa predsednikom Privremenog organa Aleksandrom Šapićem pomerila rok koji je prethodno dat u okviru najave "Skoka u budućnost Srbija 2027". Kako sada stvari stoje, radovi će se poklopiti sa rušenjem i izgradnjom Starog savskog mosta i to pod uslovom da rokovi ponovo ne budu pomereni. Beograđane čekaju privremene autobuske linije, nove trase i mnogo strpljenja za gužve koje će izvesno uslediti.
Predsednik Privremenog organa Beograda Aleksandar Šapić nedavno je najavio da se prvi radovi na izgradnji tunela očekuju krajem aprila ili početkom maja. S druge strane, na sajtu „Skok u budućnost Srbija 2027“ radovi su najavljivani već u februaru.
Kako bilo, prema postojećem planu, a kako je Šapić najavio, u budućnosti će Ulica Vladimira Popovića biti glavni bulevar koji će voditi do kružnog toka , a zatim na sledeći kružni tok, potom desno na novi savski most. Odatle bi trebalo da bude uključenje u „mali metro“.
„Trenutno radimo na tome da sledeća raskrsnica bude prohodna i da probijemo krak ka Brankovom mostu. Bitno je da dinamika radova bude takva da, kada počne da se uklanja Stari savski most, ta raskrsnica zapravo bude saobraćajni pravac do Brankovog mosta“, naveo je Šapić i dodao da je predviđeno da se koriste „šatl basovi“, koji bi omogućavali prelaz preko Brankovog mosta desno u Gavrila Principa, a potom do Nemanjine, odakle će tramvaji saobraćati normalno.
Nije prvi put da se tramvaji menjaju autobusima, ali ovog puta je drugačije, jer nije poznato koliko će radovi na izgradnji samog mosta trajati, odnosno da li će rok od četiri godine biti ispoštovan.
Na ionako preoptrećenom Brankovom mostu sada će se naći i privremene autobuske linije. Još uvek nije poznato šta će biti sa opcijom da se tramvajski saobraćaj linija 7,9 i 12 preusmeri na Most na Adi.
Kako je Nova već pisala. projekat “mali metro” ide ruku pod ruku sa mnogim problemima, a jedan od njih je i potpuni kolaps koji će nastati u Bulevaru despota Stefana. Ova ulica, u kojoj će biti izlaz iz tunela, kopaće se u dužini 400, a u dubini više od 10 metara.
Izlaz iz tunela obuhvata prostor od Stojana Novakovića do Sterijine. To je deo koji se nalazi kod zgrade Policijske uprave MUP.
U praksi, to znači da će jedna od najprometnijih beogradskih ulica biti u potpunosti raskopana, zatvorena za saobraćaj. Dakle, u problemu neće biti samo oni građani koji žive u ovom delu grada, već svi oni koji jednostavno moraju da prođu ovim delom grada.
Za tih nekoliko meseci, ljudi iz Borče, Ovče, Krnjače, Koteža, Karaburme, Mirijeva ili Višnjice ozbiljno će se namučiti dok stignu do centra grada.
Tunel koji će povezati Karađorđevu ulicu i Bulevar despota Stefana gradiće kineska kompanija „Powerchina“, a trebalo bi da bude završen 2030. godine. Vrednost radova je veća od 235 miliona evra.
Ulaz u tunel nalaziće se u blizini Ekonomskog fakulteta, dok bi tunel trebalo da izlazi u Ulici despota Stefana, u blizini policijske stanice.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare