Kružni tok Ušće Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs

U Novom Beogradu je planirano pet novih kružnih tokova, od kojih su do sada dva već završena, a kako je rekao gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, do kraja jeseni trebalo bi da bude okončana izgradnja i trećeg. Ostatak radova planiran je da počne sredinom 2025. godine, a promene u saobraćajnoj slici ovog dela grada su već primetne.

Prvi kružni tok, u Ulici Vladimira Popovića, u delu koji povezuje ovu ulicu sa Bulevarom Zorana Đinđića, završen je i već uveliko funkcioniše, a on bi trebalo da olakša protok saobraćaja u tom delu grada. Kako je ranije rečeno, preko ove saobraćajnice vozači ćće moći da dođu i do auto-puta Miloš Veliki.

Radovi na izgradnji kružnog tokau Ulici Vladimira Popovića na Novom Beogradu Foto:BETAPHOTO/BEOINFO

„Dolazak do te saobraćajnice biće moguć kada bude urađena velika raskrsnica na kraju Ulice Jurija Gagarina. Znate da najveći broj Obrenovčana dolazi preko ‘Miloša Velikog’ i izlazi na Vojvođansku i Tošin Bunar i zato proširujemo jer dolazi do velikog zagušenja. Ova ovde ulica, Vladimira Popovića će biti glavni bulevar koji će vas voditi preko ovog kružnog toka gore na sledeći kružni tok i desno na novi most i onda na tunel“, rekao je Šapić.

Drugi kružni tok, koji povezuje Bulevar Nikole Tesle i Bulevar Mihajla Pupina, nedavno je završen, on povezuje dva veoma prometna bulevara u Novom Beogradu. Čini se da on, umesto fluidnog kretanja i smanjenih zastoja, priređuje vozačima nesnosne gužve i zbrku. .

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je u julu da će radovi na uklanjanju Starog savskog mosta započeti od novembra i da će zbog toga biti većih gužvi, ali da će kružni tokovi, na kojima se trenutno radi, omogućiti lakše cirkulisanje saobraćaja.

Kružni tok, Novi Beograd, tržni cenar Ušće
Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs

Istakao da je u narednih nekoliko dana, kada je reč o poslednjem uređenom kružnom toku, preostalo da se završi posao oko uređenja staza, ali i naglasio da to neće ugrožavati saobraćaj.

On je ranije precizirao da će „trougao” kružnih tokova oko TC „Ušće” rešiti problem najvećeg čepa koji se stvara na prelasku iz Novog Beograda u stari deo grada.

„Biće gužvi, to je neminovno i zbog toga izvodimo radove, pravimo kružni tok ispred Brankovog mosta, to je sastavni deo od pet kružnih tokova“, rekao je tada Šapić novinarima.

Radovi na drugom od pet kružnih tokova u Novom Beogradu završeni su, ali se čini da on nije doneo očekivano rasterećenje, jer ne uspeva da podnese veliki broj vozila. I dalje su kolone kilometarske i ozbiljni zastoji.

Gradonačelnik, objasnio je da se kružnim tokovima omogućava vozačima da izbegnu rutu Starog savskog mosta i lakše biraju alternative.

„Pokušavamo da ‘prokrvimo’ saobraćajni sistem grada, da ga proširimo i uprostimo tamo gde god je to moguće, ali i da stavimo što veći broj kružnih tokova. To je evropski standard već više od trideset-četrdeset godina, kako bi semafori ostali samo tamo gde je to neophodno“, istakao je Šapić pre nešto manje od godinu dana.

Aleksandar Šapić Savski kej Foto:TANJUG/SAVA RADOVANOVIĆ

Do kraja jeseni očekuje se završetak radova na trećem kružnom toku Bulevar Nikole Tesle – Ušće, najavio je gradonačelnik prilikom obilaska pomenute lokacije. Taj kružni tok je na bitnom spoju, i promenom bi trebalo da bude olakšan pristup novom prometnom delu. Ova raskrsnica je poznata po gužvama a posebno tokom jutarnjih i popodnevnih špiceva.

Četvrti kružni tok planiran na uglu Milentija Popovića i Bulevara Mihajla Pupina, „počeće sa izgradnjom sledećeg leta, kada se očekuje manja frekvencija saobraćaja“, najavio je gradonačelnik Beograda.

Peti, i poslednji, biće izgrađen na uglu Zemunskog puta i Ulice Vladimira Popovića, ali tek po završetku izgradnje novog mosta.

Pročitajte još:

Šapić je naveo da će radovi na uklanjanju mosta početi 1. novembra, kada će biti zatvoren za saobraćaj.

„Sa tih pet kružnih tokova i novim mostom u potpunosti menjamo saobraćajnu sliku Beograda, naročito opštine Novi Beograd“, rekao je Šapić.

On je takođe najavio da nam treba više kružnih tokova i da će nastaviti ovakve stvari da rade i u drugim delovima grada.

Kod velikog broja građana ostaje dilema, da li će novo uređenje tog dela grada sa novim kružnim tokovima, doneti rasterećenje ili povećati već postojeće zakrčenje koje postoji u saobraćaju.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare