U Novom Beogradu je planirano pet novih kružnih tokova, od kojih su do sada dva već završena, a kako je rekao gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, do kraja jeseni trebalo bi da bude okončana izgradnja i trećeg. Ostatak radova planiran je da počne sredinom 2025. godine, a promene u saobraćajnoj slici ovog dela grada su već primetne.
Prvi kružni tok, u Ulici Vladimira Popovića, u delu koji povezuje ovu ulicu sa Bulevarom Zorana Đinđića, završen je i već uveliko funkcioniše, a on bi trebalo da olakša protok saobraćaja u tom delu grada. Kako je ranije rečeno, preko ove saobraćajnice vozači ćće moći da dođu i do auto-puta Miloš Veliki.
„Dolazak do te saobraćajnice biće moguć kada bude urađena velika raskrsnica na kraju Ulice Jurija Gagarina. Znate da najveći broj Obrenovčana dolazi preko ‘Miloša Velikog’ i izlazi na Vojvođansku i Tošin Bunar i zato proširujemo jer dolazi do velikog zagušenja. Ova ovde ulica, Vladimira Popovića će biti glavni bulevar koji će vas voditi preko ovog kružnog toka gore na sledeći kružni tok i desno na novi most i onda na tunel“, rekao je Šapić.
Drugi kružni tok, koji povezuje Bulevar Nikole Tesle i Bulevar Mihajla Pupina, nedavno je završen, on povezuje dva veoma prometna bulevara u Novom Beogradu. Čini se da on, umesto fluidnog kretanja i smanjenih zastoja, priređuje vozačima nesnosne gužve i zbrku. .
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je u julu da će radovi na uklanjanju Starog savskog mosta započeti od novembra i da će zbog toga biti većih gužvi, ali da će kružni tokovi, na kojima se trenutno radi, omogućiti lakše cirkulisanje saobraćaja.
Istakao da je u narednih nekoliko dana, kada je reč o poslednjem uređenom kružnom toku, preostalo da se završi posao oko uređenja staza, ali i naglasio da to neće ugrožavati saobraćaj.
On je ranije precizirao da će „trougao” kružnih tokova oko TC „Ušće” rešiti problem najvećeg čepa koji se stvara na prelasku iz Novog Beograda u stari deo grada.
„Biće gužvi, to je neminovno i zbog toga izvodimo radove, pravimo kružni tok ispred Brankovog mosta, to je sastavni deo od pet kružnih tokova“, rekao je tada Šapić novinarima.
Radovi na drugom od pet kružnih tokova u Novom Beogradu završeni su, ali se čini da on nije doneo očekivano rasterećenje, jer ne uspeva da podnese veliki broj vozila. I dalje su kolone kilometarske i ozbiljni zastoji.
Gradonačelnik, objasnio je da se kružnim tokovima omogućava vozačima da izbegnu rutu Starog savskog mosta i lakše biraju alternative.
„Pokušavamo da ‘prokrvimo’ saobraćajni sistem grada, da ga proširimo i uprostimo tamo gde god je to moguće, ali i da stavimo što veći broj kružnih tokova. To je evropski standard već više od trideset-četrdeset godina, kako bi semafori ostali samo tamo gde je to neophodno“, istakao je Šapić pre nešto manje od godinu dana.
Do kraja jeseni očekuje se završetak radova na trećem kružnom toku Bulevar Nikole Tesle – Ušće, najavio je gradonačelnik prilikom obilaska pomenute lokacije. Taj kružni tok je na bitnom spoju, i promenom bi trebalo da bude olakšan pristup novom prometnom delu. Ova raskrsnica je poznata po gužvama a posebno tokom jutarnjih i popodnevnih špiceva.
Četvrti kružni tok planiran na uglu Milentija Popovića i Bulevara Mihajla Pupina, „počeće sa izgradnjom sledećeg leta, kada se očekuje manja frekvencija saobraćaja“, najavio je gradonačelnik Beograda.
Peti, i poslednji, biće izgrađen na uglu Zemunskog puta i Ulice Vladimira Popovića, ali tek po završetku izgradnje novog mosta.
Šapić je naveo da će radovi na uklanjanju mosta početi 1. novembra, kada će biti zatvoren za saobraćaj.
„Sa tih pet kružnih tokova i novim mostom u potpunosti menjamo saobraćajnu sliku Beograda, naročito opštine Novi Beograd“, rekao je Šapić.
On je takođe najavio da nam treba više kružnih tokova i da će nastaviti ovakve stvari da rade i u drugim delovima grada.
Kod velikog broja građana ostaje dilema, da li će novo uređenje tog dela grada sa novim kružnim tokovima, doneti rasterećenje ili povećati već postojeće zakrčenje koje postoji u saobraćaju.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare