Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Beogradski biciklisti, okupljeni u organizaciji "Kritična masa", protesnom vožnjom od Trga Nikole Pašića ulicama Zemuna i Novog Beograda do Savskog nasipa zatražili su da se u Beogradu obezbede bolji uslovi za vožnju biciklista.

Kolona od nekoliko stotina biciklista pod sloganom „Svi na bajs“ i uz zvuk pištaljki prošla je Dečanskom ulicom, zatim kroz Terazijski tunel, pa preko Brankovog mosta. Dobru atmosferu biciklista nije pokvarila ni povremena kiša.

Uz put su ih iz suprotne kolovozne trake većinom pozdravljali vozači automobila, mada je bilo i onih, ali u manjini, koji su negodovali zbog malog zastoja u saobraćaju.

Kod poslovnog centra Ušće kolona se uputila ka Zemunu i kuli Gardoš pa zatim ulicama Zemuna i Novog Beograda do cilja na Savskom nasipu.

Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs

Cilj vožnje je bio na Savskom nasipu da bi se, kako je rekao jedan od organizatora Zoran Bukvić, ukazalo na „tu neuralgičnu tačku Beograda, gde bi deo obale reke, trebalo da bude dostupan za vožnju biciklistima, a okupiran je automobilima“.

Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

„Apelujemo na vlasti već pet godina da se vožnja automobila i faktički zabrani na Savskom nasipu, jer je ona već zakonom zabranjena. Međutim, da li namernim ili slučajnim nečinjenjem gradskih vlasti imamo status kvo i tamo se automobili kreću brzinom od 80 kilometara na sat i proteruju bicikliste“ objasnio je Bukvić.

Želja organizatora je, kako dodaje, i da pozove ljude da se više kreću biciklom posebno dok traje pandemija koronavirusa i kada je bicikl mnogo sigurniji od gradskog prevoza.

Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

„Kritična masa“ je zajednička biciklistička vožnja koja se odvija u preko 300 gradova širom sveta.

U Beogradu se održava već osam godina, svake poslednje subote u mesecu, sa ciljem da skrene pažnju na probleme koje imaju biciklisti u glavnom gradu. Današnja vožnja je prva posle vanrednog stanja.

Već osam godina u ovim protesnim vožnjama učestvuje i Bata Ristić.

Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

„Potreba za biciklom je zdrava. Bolje se osećam kad vozim, neki od nas voze po gradu, neki na duže staze, ali se svi bolje osećamo kad vozimo“ ističe.

Gordana Antunović živi u centru Beograda i žali se da u njenom kraju nema adekvatnih biciklističkih staza, da mora da vozi po trotoaru i da smeta pešacima i oni njoj. Ima 64 godina i na ovoj vožnji ne smeta joj kiša.

„Imam tradiciju u vožnji biciklom. Moj pokojni otac je šezdesetih godina vozio od zapadne Bosne do Pule. Tako je išao na Pulski festival, tako da ovo nije ništa za mene“ objašnjava.

Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Zoran Torbica poziva sve da koriste bicikl i podseća da je to najzdraviji vid prevoza.

„Nije to palanačka stvar, pa jedan Pariz planira preko hiljadu kilometara biciklističkih staza, zato vozite bicikl i trotinet“ poručuje.

Milan Vujanić vozi od kada je otišao u penziju.

„Ništa gradski prevoz, samo bicikl. A mnogo smo zapostavljeni, mi biciklisti. U krugu dvojke bi trebalo zabraniti da uopšte ulaze automobili“ iznosi svoje predloge.

Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Ni Tijana Dimitrijević nije zadovoljna tretmanom biciklista u Beogradu. Priča da ih vozači automobila ne poštuju, seku im put u vožnji, ne brinu o bezbednosti. Tijana svaki dan iz Mirjeva ide bicikom na posao na Novom Beogradu.

„Vozim i duže trke, pretežno po Srbiji. Reč je o biciklističkim trkama od po dvesta kilimetara, koje se voze i 13 sati. Nisu to takmičarske trke, već više želja da se upozna Srbija“ objašnjava.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare