Foto: Beoinfo

Gradnja tunela kod Ekonomskog fakulteta u Beogradu trebalo bi da počne ovog meseca, dok je početak izgradnje Novog savskog mosta predviđen za drugi kvartal, navedeno je na vladinom sajtu "Srbija2027".

Tunel koji će povezati Karađorđevu ulicu i Ulicu despota Stefana gradiće kineska kompanija Powerchina, a trebalo bi da bude završen 2030. godine. Vrednost radova je veća od 235 mil EUR.

Nedavno je JP Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala tender za usluge FIDIK inženjera i nadzor nad izvođenjem radova, a vrednost ove nabavke procenjena je na 311,7 miliona dinara. Provobitni rok za podnošenje ponuda bio je 25. januar, ali je on produžen na 29. februar,piše ekpaija.

Ulazni portal u tunel nalaziće se u blizini Ekonomskog fakulteta, dok bi tunel trebalo da izlazi u Ulici despota Stefana, u blizini policijske stanice.

Tunel i most – „mali metro“

Izgradnja ovog tunela deo je šireg projekta koji gradonačelnik Aleksandar Šapić naziva „mali metro“, a koji podrazumeva i uklanjanje Starog savskog mosta i izgradnju novog na njegovom mestu.

Foto: Beoinfo

Izgradnja novog mosta takođe je poverena kompaniji Powerchina, a kako se navodi na sajtu „Srbija2027“ trebalo bi da gradnja bude završena 2027. godine.

Srbija se za taj projekat zadužila 80 mil EUR kod bankarske grupacije BNP Paribas, a kredit je osiguran je kod China Export & Credit Insurance Corporation.

JP Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda poverila je, nakon sprovedene tenderske procedure, usluge FIDIC inženjera i nadzor nad izgradnjom Novog savskog mosta beogradskim kompanijama CPM Consulting i Louis Berger. Vrednost tog ugovora je 171 milion dinara.

U projektu je navedeno da će statički sistem novog mosta podrazumevati dvostruki čelični luk, kao i da će se čelična konstrukcija oslanjati na šest armirano-betonskih stubova, od toga dva u reci. Predviđena visina rečnih stubova je 23 m i 15 m.

Saobraćajni profil na mostu predviđa dve kolovozne trake od 6,5 m, tramvajski koridor u sredini, širine 8 m i trotoare sa obe strane od 3,3 m, koji uključuju i biciklističke staze.

PROČITAJTE JOŠ

Predviđena su i dva lifta za prevoz putnika, a izabaran je, kako se navodi, tip lifta bez mašinske prostorije, nosivosti 1.000 kg, odnosno 13 osoba.

Na beogradskoj strani prostor ispod novog mosta je direktno povezan sa Sava Promenadom, pa je u planu da i on bude formiran kao deo te celine. Sa druge, novobeogradske strane, prostor ispod mosta deo je starog savskog šetališta, kome, kako se u projektu navodi, tek sledi novo uređenje.

Aneksom ponude potpisanim sa izvođačem, ugovoreno vreme završetka radova je tri godine od datuma početka radova, dok je garantni dve godine.

Šta će biti sa Starim savskim mostom?

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio je da neće biti uklanjanja Starog savskog mosta dok se ne završi projekat za tunel od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana. On je istakao da je projekat za Novi savski most faktički završen, ali da se taj projekat sad objedinjuje sa projektom izgradnje tunela, čime će se objediniti saobraćajnice od Bulevara Zorana Đinđića i Mihajla Pupina na Novom Beogradu pa sve do Slanačkog puta.

Savski most Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Taj projekat Šapić je nazvao „mali metro“.

I predsednik Srbije Aleksandar Vučić, prilikom predstavljanja planova za EXPO 2027 najavio da će biti izgrađen i novi savski most, a da za stari imaju „neke ideje“, ali da će o tome razgovarati sa građanima.

Icarus, zajednica urbanih aktivista sastavljena od oko tri stotine ruskih arhitekata i dizajnera koji trenutno deluju u Beogradu, ponudila je domaćoj javnosti zanimljivo rešenje problema koji već godinama tišti srpsku prestonicu, predstavivši nedavno projekat Half-Bridge of Memories – Program revitalizacije prostora Starog Sajmišta kao mesta sećanja kroz nasleđe Savskog mosta.

Zamisao je da se čelični luk mosta zajedno sa fragmentima bočnih raspona integriše u kompoziciju reustauriranog kompleksa logora Staro Sajmište duž ose glavnog spomenika.

Zagađen vazduh u Beogradu, smog, magla zagađenje, zagadjenje
Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Scenarija o tome šta će biti sa starim mostom na Savi do sada je bilo raznih – od toga da se most seli u park na Ušću, preko konzerviranja mosta u nekoliko delova, pa do pominjanja Palilule kao novog odredišta.

Gradska vlast je 2019. sprovela i anonimnu anketu u nameri da odluči o sudbini Starog mosta preko Save. Po toj anketi građani su izglasali da se Stari savski most izmesti u park na Ušću.

****

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar