Posle 46 dana gradski prevoz u Beogradu ponovo počinje da funkcioniše u petak, 8. maja. Prva faza omogućava korišćenje javnog prevoza samo zaposlenim osobama koje pravilno nose ličnu zaštitnu opremu - maske i rukavice. Epidemiolog dr Predrag Kon kaže za RTS da preduzete mere otklanjaju rizik od prenošenja virusa u autobusu.

Ulazak putnika u vozilo biće moguć samo na prednjim vratima, dok će izlazak putnika biti na vratima obeleženim za izlaz.

U autobus ulazi jedna po jedna osoba, a kod vrata će stajati redar koji će kontrolisati da li putnik ima personalizovanu kartu. Ukoliko nema, moraće da ima radni nalog – svaki dan mora da ima novi radni nalog.

Vozač je fizički odvojen od putnika, a označena su sedišta na kojima može da se sedi, odnosno mesta na kojima može da se stoji.

Epidemiolog Predrag Kon kaže za RTS da ove mere smanjuju bilo kakav rizik od prenošenja virusa u autobusu: napravljeno je razređenje, udaljenost je oko metar i po, osim kod sedišta gde je 1,2.

„Radi se o tome da kada nosite masku to je sasvim bezbedno“, rekao je Kon.

Penzioneri će poslednji moći da koriste autobuse GSP-a

Dr Kon kaže da je najvažnije to što se u početku da prevoze samo oni koji su zaposleni.

„Očekujemo da će se nakon nedelju dana ovakvog korišćenja preći na to da prevoz mogu da koriste učenici, mlađi, zatim svi oni koji ne idu na posao, a tek na kraju stariji od 65 godina. Važno je to napomenuti jer su ini i dalje u najvećem riziku“, rekao je Kon.

Pročitajte još:

Relaksacija mera u odnosu na njih će biti na kretanje u okolini njihovih kuća jer će praktično sa skidanjem vanrednog stanja njima biti omogućeno kretanje.

„Očekujemo da za ovih nekoliko nedelja virus prestane da ispoljava aktivnost, tako da ćemo izaći iz ovog talasa sigurno i onda možemo da se relaksiramo, ali je bitno da znamo da i ovo može da se kontroliše, da možemo da se pripremimo za svaku situaciju, da od ove bolesti koja jeste smrtonosna znamo kako da se štitimo“, rekao je Kon.

„Mora da bude na nuli i da se održava nekoliko dana pa čak i duže i da nemamo smrtnih slučajeva, tada možemo da predahnemo, zaključio je Kon.

On je kazao i da se isam inače vozi gradskim prevozom.

“Isključivo se vozim gradskim prevozom, osim sada za vreme vanrednog stanja kada su me vozili. Inače, uvek sam prevozom dolazio na posao”, rekao je Kon.

Naveo je da je uglavnom išao tramvajem, da je zbog radova koji su izvođeni morao da ide “malo okolo”, ali i dalje gradskim prevozom.

Pripremljen red vožnje, vraćaju se tramvajske linije

Direktor GSP-a Radiša Momčilović kaže da je GSP spreman, nalepnice su nabaljene, do petka će svi autobusi biti obeleženi, biće dovoljan broj izvršilaca u cilju sprečavanja širenja virusa.

Gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević kaže da je pripremljen red vožnje, dovoljan broj vozila po prvoj proceni – vozila će biti obeležena, uputstva su na vreme data svim prevoznicima.

Koridorske linije se ukidaju i vraćamo se na standardne linije.

„Vraćaju se i tramvajske linije koje nisu radile i koje će pomoći u davanju većeg kapaciteta prevoza putnika“, rekao je on.

Zabranjeno sedenje do prolaza

Svako drugo sedište je zabranjeno za korišćenje, napravljen je model kao i u drugim evropskim gradovima – dozvoljeno sedenje do prozora, zabranjeno sedenje do prolaza, u tim međuredovinma ostavljen je prostor za stajanje putnika.

Na podu su obeležene trake i strelice vode putnike od ulaska na prednja vrata, prema vratima za izlaz.

U pojedinim gradovima je 4. maja je krenuo prevoz putnika, u tri perioda.

„Mi smo se opredelili za varijantu da prevoz ide redovno po redu vožnje do devet sati – na pet, deset minuta, između 10 i 13 biće redukcije na pola sata polasci, od 21 do ponoći će biti redukacija, na pola sata će biti polasci“, rekao je Vasiljević.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare