GSP, autobus, gradski prevoz, dan, radni dan, pun autobus, maske, maska, epidemiološke mere, korona, koronavirus,
Ilustracija Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Javno komunalno preduzeće "Naplata prevozne usluge Beograd" odlučilo je da posao provajdera za naplatu prevozne usluge u gradskom prevozu dodeli kompaniji Komtrejd. Procenjena vrednost posla je 217 miliona dinara, bez PDV, što je oko 1,85 miliona evra.

U obrazloženju Odluke ovo javno komunalno preduzeće navodi da je kompanija Comtrade System Integration d.o.o. Beograd blagovremeno – 27. aprila – podnela ponudu „elektronskim sredstvima“ u ukupnoj vrednosti od 212.760.000 dinara, bez PDV, što je oko 1,8 miliona evra, piše N1.

„U skladu sa konkursnom dokumentacijom za predmetnu javnu nabavku, ugovor o javnoj nabavci zaključuje se na procenjenu vrednost, koja iznosi 217,2 miliona dinara, bez PDV, a prema jediničnim cenama/procentu navedenim u obrascu strukture ponuđene cene“, navodi se u Odluci.

Foto: Printscreen/Portal javnih nabavki

Predmet ove javne nabavke bila je usluga provajdera za potrebe naplate prevozne usluge, a rok na koji se ugovor sklapa je – prema oglasu – 24 meseca.

Sudeći prema podacima iz ove javne nabavke, dostupnih na Portalu javnih nabavki, Komtrejd će, praktično, biti „spona“ koja će omogućavati da građani plaćaju karte u javnom prevozu SMS porukama.
Za ovakvu vrstu plaćanja neophodan je registrovani provajder – što važi za sve takozvane VAS poruke (servisi sa dodatom vrednošću – „value added services“) kada građani putem mobilnog telefona šaljući poruku na četvorocifreni broj plaćaju parking, doniraju novac, glasaju SMS porukama…

Trošak ovog provajdera trebalo bi Komtrejdu da plaća Javno komunalno preduzeće Naplata prevozne usluge Beograd.

Podsetimo, JKP Naplata prevozne usluge Beograd, 27. aprila obustavilo je javnu nabavku nove opreme i softvera za gradski prevoz u glavnom gradu. Razlog je što se tokom sprovođenja javne nabavke „došlo do saznanja da postoje bolja rešenja za efikasniji monitoring i obračun u javnom prevozu“.

Ta nabavka je obuhvatala ugradnju specijalne opreme na vozila javnog prevoza za prikupljanje informacija u realnom vremenu i monitoring vozila. Oprema koja je trebalo da se ugrađuje, trebalo je da bude povezana sa Android aplikacijom preko Bluetooth-a, koja se instalira na mobilnim telefonima vozača vozila, kojom oprema u vozilu automatski detektuje vozača i kojom vozač vrši izbor linija prevoza…

Od te nabavke se sada odustalo, a pošto „postoje dokazivi razlozi usled kojih je prestala potreba naručioca za predmetnom nabavkom – ista se neće ponavljati u toku iste budžetske godine, odnosno u narednih šest meseci“.

U maju – plaćanje prevoza „po starom“

Skupština grada Beograda je, podsetimo, izglasala 13. aprila raskid ugovora sa turskom kompanijom „Kentkart“, koja je do sada obavljala posao naplate karata u javnom gradskom prevozu i održavanja opreme.

Prema prvobitnim najavama, trebalo je da 1. maja nove cene karata u gradskom prevozu koštaju 50 dinara za 90 minuta vožnje, 120 dinara za 24 časa, i 2.500 dinara za mesec dana. Predviđeno je i da stariji od 65 ne plaćaju prevoz, kao ni mlađi od 19 godina. I noćni prevoz, posle ponoći trebalo bi da, po novom – bude besplatan.

Naknadno je Sekretarijat za javni prevoz saopštio da dok se ne steknu svi pravno-formalni uslovi i ne završe sve procedure oko usvajanja novog cenovnika i novog načina kupovine karata u Beogradu – ostaju da važe postojeća pravila vezana za javni prevoz.

***

BONUS VIDEO: Šta smrdi? Gradonačelnik ili prevoz?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare