Nenajavljena kontrola uzdrmala je saobraćaj na aerodromu, ali ne vazdušni. Tokom provere više stotina taksista koji su prevozili putnike sa aerodroma, četiri vozača dobila su prekršajne i krivične prijave, dvojica su ostala bez vozila. Iz nadležnog Ministarstva poručuju - država neće odustati dok ne zavede red među taksistima na aerodromu i u celom gradu.
Prvi utisak teško se menja. Mnogi su stranci našu prestonicu u startu doživeli negativno i to zbog paprene vožnje od aerodroma do grada. Da bi se sprečila pljačka putnika, početkom aprila formirana je Radna grupa za suzbijanje divljih taksista. Izgledalo je da su zbog pojačane kontrole nestali preko noći, ali borba još nije gotova.
„Od formiranja radne grupe sprovodimo konstantne akcije kontrole na aerodromu. Ono što svi znamo, velike količine novca su zarađivali nelegalni taksisti i oni neće tako lako odustati. To govori podatak da i tri meseca posle formiranja radne grupe i dalje imamo pojedince koji misle da mogu da rade mimo propisa i mimo odluka Grada Beograda“, kaže pomoćnik ministra građevinarstva i infrastrukture Ivan Divac.
Na aerodromu važi poseban režim rada za taksiste, koji podrazumeva potvrdu o fiksnoj ceni, odnosno vaučer. Uzima se na aerodromu, a plaća u taksiju, po cenovniku za šest gradskih zona. Putnici uglavnom idu u prve dve, za koje vožnja košta do 3.000 dinara. U taksi komori kažu da slede izmene propisa.
„Preuređen je aerodrom, taksi stanica je dole, pomeriće se još više, biće prva vozna traka do vrata. Da što više stranke budu zaštićene od mogućnosti da ih neko odvede stranputicom. Tim pravilnikom o radu na aerodromu biće povećane i kazne i biće generalno i Zakonom o prevozu putnike, čije smo izmene takođe inicirali, drastično povećane novčane kazne“, navodi Boško Vukojević iz Ugovorne privredne taksi komore Srbije za RTS.
Kazne su od 150.000 do 300.000 dinara za teže prekršaje poput nelegalnog taksiranja i prekomerne naplate. Putnici su divlje taksiste ranije prepoznavali po tablicama, bez obaveznog TX na kraju. Takvih vozila sada je malo, ali i među taksistima koji posluju sa dozvolom, ima onih koji usluge naplaćuju skuplje. Zato su građani veoma oprezni.
Neki koriste samo proverena taksi udruženja, drugi kažu da znaju svoja prava, da traže račun, a kao krajnju meru navode napuštanje taksi vozila.
Upućeni kažu da taksisti koji bi da naplate skuplje kao razlog najčešće navode udobnost luksuznog vozila. Putnici moraju da znaju – jedinstvena cena taksi usluga je 96 dinara po kilometru do 10 uveče, kada poskupljuje 29 dinara. Samo za start mora se izdvojiti 270, a za čekanje 1.200 dinara po satu. Vožnje van Beograda su 192 dinara po kilometru. Posle izmena propisa koje se očekuju na jesen, za prekomernu naplatu, taksisti će verovatno ostajati bez dozvole za rad.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare