Nastava na daljinu podstiče jačanje digitalnih kompetencija učenika, ali je pokazala i važnost uvođenja medijske pismenosti u škole, neki su od glavnih zaključaka onlajn diskusije "Nastava na daljinu, medijska i digitalna pismenost".
Taj proces ne sme dodatno opteretiti ni prosvetne radnike ni učenike, već je ključ u adekvatnoj komunikaciji nastavnika sa đacima i roditeljima, kao i u prihvatanju i razumevanju novih tehnologija, saopštio je organizator debate Novosadska novinarska škola.
Docentkinja na Filološkom fakultetu u Beogradu Dobrinka Kuzmanović navodi da je u svom istraživanju o digitalnom ocenjivanju došla do nalaza da prosvetne radnike najviše brine plagiranje.
Najveći procenat nastavnika ima problem jer nema uvid u to da li đaci samostalno rade zadatke ili to rade njihovi roditelji, istakla je ona.
Kao prednosti onlajn nastave i digitalnog ocenjivanja, prosvetni radnici su isticali da ona podstiče kreativnost učenika i nastavnika, da učenici na taj način jačaju svoje digitalne kompetencije, kao i da im je to zanimljivo i motivišuće, rekla je psiholog Dubravka Kuzmanović.
Profesorka Dubravka Valić Nedeljeković istakla je da oni koji se bave obrazovanjem, pored pedagoških umeća, dodatno moraju savladati ono što njihovi učenici možda znaju bolje, a to je digitalni svet, i da spoje jedno sa drugim.
Onlajn događaj organizovala je Novosadska novinarska škola u okviru projekta „Mediji za građane – građani za medije: Jačanje kapaciteta nevladinih organizacija za razvoj medijske i informacione pismenosti na Zapadnom Balkanu” uz podršku Evropske unije, a projekat se u Srbiji odvija uz dodatnu finansijsku podršku Pokrajinskog sekretarijata za finansije, dodaje se u saopštenju.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: