Foto:Nova

Programer kaže da aplikacije funkcionišu tako što, na neki način, mešaju podatke koji su posledica merenja u ovom trenutku ili u proteklih nekoliko sati, i onoga što modeli meteorološki koji su vrlo kompleksni fizičko-matematički modeli, daju kao prognozu.

Talas letnjih temperatura je već krenuo, tropski dani ali i tropske noći su nam postali svakodnevica. Na sve to nas upozoravaju, između ostalih, i aplikacije za vremensku prognozu.

Programer Dejan Lekić kaže da aplikacije, u smislu tačnosti prognoze, naravno – mogu da pogreše.

„Sve te aplikacije koje mi imamo na mobilnim telefonima ili im pristupamo preko interneta, koriste različite izvore. Ti izvori su u stvari rezultati različitih meteoroloških modela koje izrađuju institucije na nacionalnom nivou, dakle, meteorološki servisi, ili panevropske institucije kao što je Evropski centar za kratkoročnu prognozu“, rekao je Lekić.

Takođe, postoje privatni servisi koji na osnovu matematičkih modela i drugih modela izrađuju ove prognoze. Dakle, kada bi uporedili na nekom širem planu, vi biste videli da su rezultati manje – više vrlo slični”, naveo je Lekić.

Naglašava da se u meteorologiji, temperatura meri prema pravilima struke, u hladu i na određenoj visini, uz opasku da je najbolji pokazatelj vremenskih prilika ipak – subjektivni osećaj, piše RTS.

Programer objašnjava da su aplikacije za vremensku prognozu sve popularnije zato što iz godine u godinu beležimo povećanje godišnjih prosečnih temperatura a ljudi naravno, žele da budu na oprezu i informisani.

Vremenska prognoza i veštačka inteligencija

Razni tipovi veštačke inteligencije koriste se u pokušaju da unaprede vremensku prognozu.

„Kod nas je to u povoju, radi se na nekim institutima i neki rezultati pokazuju da ima nade da to poboljša. Veštačka inteligencija ne može ništa da napravi u fizičkom svetu još uvek. Ali može da, naravno, dovede i u zabludu. Svi oni koji danas razvijaju, to su četiri najveće kompanije koje neću reklamirati, oni vrlo paze da ne ode cela ta stvar u tom smeru, jer bi to bila veoma loša reklama i za njih same“, objasnio je Dejan Lekić.

Ističe da ljudi, kao i na bilo kom drugom tržištu, tako i na tržištu aplikacija, treba da urade dobru procenu i izbor.

„Dakle, jednostavno, na osnovu ličnog iskustva treba proceniti koja aplikacija daje najbolje rezultate i onda njoj najviše verovati“, zaključio je Lekić.

***

BONUS VIDEO – Da li verujete aplikacijama za vremensku prognozu?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar