Foto:N1

Nakon burnog reagovanja stručne javnosti i ljubitelja prirode zbog masovnog vađenja šljunka iz korita Zapadne Morave koje su dogovorili gradonačelnik Čačka Milun Todorović i generalni direktor JVP „Srbijavode“ sa kineskim izvođačem radova, a bez prethodnog pribavljanja propisanih dozvola, prošle sedmice reagovao je nadležni vodoprivredni inspektor.

Nakon izlaska na teren i sačinjenog nalaza inspekcijske kontrole, izdato je Rešenje kojim se kineskim izvođačima radova na gradnji auto-puta na trasi Preljina – Požega, zabranjuje eksploatacija rečnog šljunka iz Zapadne Morave i nalaže vraćanje korita reke u prvobitno stanje prenosi sajt ozonpress.net.

Za utvrđivanje odgovornosti gradonačelnika Čačka i direktora „Srbijavoda“ vodoprivredni inspektor nije nadležan, a oni koji jesu još uvek se nisu oglasili.

Da podsetimo, gradonačelnik Čačka objavio je na svojoj Facebook stranici da su on i generalni direktor JVP „Srbijavode“ obavili razgovor sa Shou Jicheng, menadžerom projekta izgradnje poddeonice 3 (Preljina–Pakovraće) na trasi auto-puta E-763 Preljina–Požega. Tema tog razgovora, kako je naveo, bilo je obezbeđivanje šljunkovitog materijala iz korita Zapadne Morave za izgradnju nasipa auto-puta.

Čačak - Kinezi vade šljunak iz Morave za autoput
Foto: D. Petrović

Nakon što su na činjenicu da je počelo masovno vađenje šljunka iz korita reke sa negodovanjem reagovali stručna javnost i ljubitelji Zapadne Morave, gradonačelnik Čačka izjavio je da se iz korita reka Morava, Čemernica i Kamenica decenijama šljunak izvlači kontrolisano ali i nekontrolisano, a da se u ovom slučaju radi o „uzorkovanju materijala koji će prvo biti ispitan“ da li odgovara za izgradnju auto-puta.

Gradonačelnik nije odgovorio na novinarska pitanja, kada već ima saznanje o nekontrolisanom vađenju šljunka iz korita reka na teritoriji Čačka, šta je preduzeo u svom mandatu da se to spreči i sankcioniše. Nije odgovorio ni na pitanje sa koliko stotina kamiona je potrebno izvući šljunak iz korita Morave radi „uzorkovanja o kome govori“ u svetlu činjenice da je, u poslednjih nekoliko dana, već skoro stotinu kamiona šljunka izvezeno iz korita Morave.

Foto:N1

Jedini odgovor gradonačelnika bio je da je za masovno izvlačenje šljunka potreban elaborat, a da ga kineski izvođač radova nema. Pri tome gradonačelnik je prećutao činjenicu da je već stigla inspekcijska zabrana za realizaciju dogovora koji je sklopio sa kinskim menadžerom poddeonice 3.

Redakcija portala Nova.rs pozvala je i nadležnu inspekcijsku službu, ali nam je inspektorka rekla da ne sme da daje izjave bez odobrenja resornog ministarstva i dodala : „Iskreno se nadam da je zaustavljeno vađenje šljunka iz Zapadne Morave“.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare