Putnike koji iz Novog Sada dolaze za Beograd, neprijatno je iznenadila vest da će ubuduće, ukoliko ne kupe kartu na šalteru ili putem aplikacije, u vozu morati za nju da plate čak 500 dinara više. Sada, kada bi kupovinu karte trebalo obaviti pre ulaska u voz, primorani su da čekaju i po sat vremena, jer se na novosadskoj železničkoj stanici stvaraju ogromne gužve, zbog manjka radnika na šalterima.
„Svakog dana putujem iz Novog Sada na posao u Beograd i primetila sam veće gužve nego inače otkako su uveli pravilo da karta ne može da se kupi u vozu, u suprotnom se doplaćuje 500 dinara. Redovi su ogromni, jutros se ženi ispred mene slošilo koliko smo dugo stajali čekajući“, započinje Bojana N, čitateljka portala Nova.rs i samo jedna od mnogo putnika na koje su uticale novine u železničkom saobraćaju.
Kako nam kaže, problem je nastao kada je „Srbijavoz“ saopštio da će putnici u vozovima od 1. septembra plaćati naknadu u iznosu od 500 dinara, ukoliko pre ukrcavanja nisu kupili kartu na šalteru, kartomatu ili aplikaciji.
„Oni su to uveli jer su u Sokolu (voz od Novog Sada do Beograda) često gužve, ljudi stoje i ako ne kupite kartu pre nego što se ukrcate, niko ne može da vam garantuje da nećete celo putovanje da stojite. Međutim, za ovih nekoliko dana nisam primetila da je to smanjilo gužve, samo što sada platite 500 dinara više, i opet stojite“, kaže nam Bojana.
Najveći problem nije čak ni naknada od pomenutih 500 dinara, već činjenica da su neki putnici jednostavni primorani da u voz uđu bez karte, i to zbog ogromnih gužvi koje se stvaraju.
Kako nam je ispričala naša sagovornica, od dve blagajne koje postoje na železničkoj stanici, uglavnom radi samo jedna. Isti je slučaj i sa kartomatima.
„Tamo postoje dva šaltera, ali uglavnom radi samo jedan, kao i dva kartomata, sa radnicima koji pomažu oko njegovog korišćenja, ali ponovo radi samo jedan. Zato se stvaraju ogromne gužve, ljudi čekaju po pola sata-sat, jer su radnici spori. Meni su, recimo, kartu za put u inostranstvo kucali čitavih 20 minuta. Srećom, imam mesečnu kartu, ali nije normalno da budu ovoliki redovi za kupovinu vozne karte“, priča nam Bojana.
Kao da čekanje u redu nije dovoljno, građani koji koriste ovaj vid transporta sada moraju da izdvajaju još više novca nego ranije. Konkretno, karta za brzi voz Soko košta 661 dinar ako se kupi preko interneta, a 734 na blagajni ili kartomatu. Na povratnu kartu važi 20 odsto popusta.
Dakle, postoji i opcija onlajn kupovine karata – ali ni ona ne funkcioniše baš uvek.
„Dešavalo se letos da aplikacija ne radi, pa onda svakako morate ili na šalteru ili u vozu da kupite. Ne kažem da će to opet da se desi, ali nije u redu da povećate cene karata, pa dodate tu naknadu, a onda ne napravite uslove da se to sprovodi. Nije realno da karta od Novog Sada do Beograda košta više od 1.000 dinara samo jer je kupljena u vozu, pa kakav oni dodatni trošak imaju tu? Nikakav, samo bi da zgrnu više novca“, zaključuje Bojana u razgovoru za Nova.rs
Od 1. septembra važe nova pravila, koja se tiču cene i naknade.
Još jedna novina, koja jeste dobra, jeste popust od 10 odsto na kupovinu karte preko aplikacije ili sajta „Srbijavoza„.
„Konkretno, za putnike to znači da će, na primeru nekih od najfrekventnijih linija, cena karte drugog razreda za regio voz između Beograda i Novog Sada, kupljene preko mobilne aplikacije, umesto dosadašnjih 373 dinara, koštati 445 dinara, a cena karte drugog razreda za regio voz između Beograda i Užica, kupljene preko mobilne aplikacije, umesto dosadašnjih 730 dinara, od septembra koštati 864 dinara“, naveli su iz Srbijavoz.
BONUS VIDEO Igrica koja simulira vožnju gradskim autobusom: Može da se zapali, plaćanje karte obavezno
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare