Grad Beograd okončao je javnu nabavku 100 novih zglobnih autobusa od turskog proizvođača BMC po ceni od 34,2 miliona evra, što je 342.000 evra po vozilu. Na potencijalno upitnu cenu i proceduru tendera ukazuje Centar za lokalnu samoupravu (CLS).
„Kako je moguće da je CLS, ali i mnoge druge organizacije unapred znali ko će dobiti ovaj kapitalni posao? Možda zato što je tender grubo i bezobrazno namešten? Pitamo i da li je istina da se na tender javio drugi ponuđač sa nižom cenom i boljim proizvodom, ali je odbijen iz proceduralnih razloga? CLS pita i kako je moguće da će ovih 100 autobusa biti plaćeno čak 34,2 miliona evra, odnosno enormnih 342 hiljada evra po vozilu, sa pratećim troškovima, a bez PDV-a. Zar nije bilo moguće za taj novac uzeti vozila najkvalitetnijih evropskih proizvođača?“, pitaju se u pomenutoj organizaciji.
U maju smo rekli da će Vesić:
– kupiti autobuse na gas preko lizing kuće
– da će prodaju gasa dati privatniku
– da će kupiti turske autobuseSve se obistinilo!
Danas kupljeni BMC autobusi,iako su za 1,4 MILIONA € skuplji
Nismo vidoviti,nego su Vesićeve metode dobro poznate? pic.twitter.com/xq4HVXbR1M
— Mila Popovic (@milabizjak) August 20, 2021
U CLS ukazuju i da su „isti zglobni autobusi na gas marke BMC plaćeni u Novom Sadu pre dve godine 258 hiljada evra po komadu, odnosno za 84 hiljade evra niže nego u Beogradu“.
„I na kraju, posebno pitanje je kako je ponuda za BMC prihvaćena, kada je zastupnik na pitanje iz prijave – „da li može da potvrdi da nije vršio neprimereni uticaj na postupak“, odgovorio sa „ne“?!? Kako je moguće da nije diskvalifikovan ponuđač koji ne može da potvrdi da nije vršio neprimereni uticaj? CLS izražava bojazan da će Beograđani godinama plaćati cenu ovakvog postupka i izvesno uskraćenih odgovora na naša pitanja“.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare