Na društvenim mrežama nedavno se pojavila fotografija na kojoj se vidi pukotina na potpornom zidu u Grdeličkoj klisuri. Iako je fotografija, prirodno, izazvala veliko uznemirenje jer je reč o zidu koji se već dva puta obrušio, iz Koridora Srbije tvrde da je sve u redu. Kažu da je reč o mestu gde je "završeno betoniranje tokom gradnje" te da je to stanje koje postoji od kada je urađena "stabilizacija kosine".
Povodom slike koja se pojavila u javnosti a na kojoj se vidi promena na delu potpornog zida koja liči na pukotinu, Koridori Srbije oglasili su se saopštenjem u kom praktično tvrde da je sve pod kontrolom.
Naveli su da njihova kompanija „prati sve objave koje se tiču puteva i da je dežurna ekipa inženjera poslata na trasu auto-puta“.
Tom prilikom je, kako dalje navode, ustanovljeno da „ne postoje nikakve pukotine na potpornim zidovima u Grdelici i da su sve kosine potpuno stabilne“.
Ipak, oni dodaju da slika pokazuje mesto na kome je izvršen prekid betoniranja tokom same gradnje, te da je stanje takvo otkako je stabilizacija kosine završena i da se nije ništa menjalo u proteklom periodu.
„Ovom prilikom još jednom podsećamo javnost da su Koridori Srbije još 2019. godine uspostavili stalni monitoring na kosinama u Grdeličkoj klisuri i da do sada nikakva pomeranja nisu uočena. Napominjemo da se saobraćaj kroz Grdeličku klisuru odvija nesmetano, uz najviši stepen bezbednosti svih učesnika u saobraćaju“, dodaje se u saopštenju.
Koridori Srbije su najavili da će inženjeri u subotu izaći na trasu i izvršiti vanredno očitavanje pomeranja na svim kosinama u Grdeličkoj klisuri.
Šta su rezultati te kontrole nisu objavili.
Nova.rs je to pitanje uputila Koridorima, ali odgovor iz ovog preduzeća nije stigao.
Podsetimo, Grdelica je građane Srbije umesto 240 miliona evra koštala više od 350 miliona evra što je javno saopštila tada ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović.
Da problem s projektom postoji bilo je jasno još u aprilu 2017. godine, kada se deo potpornog zida kod tunela Predejane prvi put urušio. Na istoj deonici se to zatim desilo u martu 2018, a konačno urušavanje usledilo je 20. avgusta.
Tada se obrušilo oko 100 metara potpornog zida, pa je pomeranje dela brda koji se obrušio dodatno usporilo završetak kompletnog autoputa.
Ispostavilo da je projekat za tu deonicu menjan čak 11 puta. Ideju kako da reši problem kosine imao je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić koji je predložio „pomeranje brda“.
Na utvrđivanju odgovornosti angažovani su čak i organi Bezbednosno-informativne agencije.
Do danas međutim javnost nije saznala ko je odgovoran za obrušavanje potpornih zidova, pa samim tim uvećanje cene i probijanja rokova.
Još nije saopšteno ko je odgovoran za rušenje potpornog zida.
BONUS VIDEO Zašto se deonica autoputa Miloš Veliki rekonstruiše nakon samo tri godine od otvaranja?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare