Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić obišao je danas radove na produžetku Bulevara Zorana Đinđića, od Ulice Milentija Popovića do Vladimira Popovića, i tom prilikom naglasio da će se na taj način rasteretiti saobraćaj kod Tržnog centra "Ušće", gde se stvara najveći čep u špicevima, a time i čitav Novi Beograd.
„U produžetku Bulevara Zorana Đinđića dobićemo tri trake sa svake strane. Ideja nam je da nakon toga ili možda u isto vreme i sam Bulevar proširimo sa još po jednom trakom, te da onda od raskrsnice Omladinskih brigada sa Bulevarom Zorana Đinđića dobijemo po tri trake sa svake strane koje se ulivaju u Bulevar Vladimira Popovića. To bi bilo ogromno rasterećenje za čitav Novi Beograd“, rekao je gradonačelnik, prenosi Beoinfo.
Upravo se radi na analizi svih novobeogradskih bulevara i gde god bude bilo prostora, proširivaće se za još jednu traku, kako je rekao, po principu Višnjičke ulice.
„Radićemo na proširenju bulevara ne samo na Novom Beogradu već i u svim delovima grada. Ima dosta prostora gde možemo dodati jednu ili dve trake koje bi praktično postajale autonomni deo ulice za vozila javnog prevoza“, istakao je Šapić.
On je rekao da se završetak radova na produžetku Bulevara Zorana Đinđića očekuje na jesen, ne precizirajući datum, i tom prilikom naglasio da u poslednjih godinu dana skoro ni na jednom mestu radovi nisu kasnili, već su se završavali čak i pre roka.
Šapić je naveo da je već započeto projektovanje jedne privremene saobraćajnice čijim završetkom će građani, ukoliko žele, moći da pređu u stari deo grada, da produže pravo Bulevarom Zorana Đinđića, skrenu levo u Bulevar Vladimira Popovića i idu pravo do Bulevara Mihajla Pupina i do Železničkog mosta.
„Gledaćemo da probijemo jedan privremeni put kroz fabriku ‘Minel’, čije objekte trenutno rušimo, a građani će na taj način moći da izađu na Brankov most, i to najkasnije do proleća sledeće godine“, rekao je Šapić.
Gradonačelnik je naglasio da neće biti uklanjanja Starog savskog mosta dok se ne završi projekat za tunel od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana.
Istakao je da je projekat za Novi savski most faktički završen, ali da se taj projekat sad objedinjuje sa projektom izgradnje tunela, čime će se objediniti saobraćajnice od Bulevara Zorana Đinđića i Mihajla Pupina na Novom Beogradu pa sve do Slanačkog puta.
Podsetio je da se trenutno radi na proširenju cele Višnjičke ulice na Karaburmi.
„Ovu deonicu od Novog Beograda do Slanačkog puta slobodno možemo nazvati ‘Mali metro’, jer će se preko Novog savskog mosta, tunela i proširene Višnjičke ulice brže stizati nego budućom linijom metroa“, kazao je prvi čovek prestonice.
On je istakao da su angažovane sve nadležne službe kako bi se sada već objedinjeni projekat ubrzao u narednih nekoliko meseci uz odobrenje Vlade Srbije koja je finansijer projekta i izgradnje tunela.
„Stari savski most ostaje do daljeg. Prema prognozama stručnjaka, verujemo da ćemo već sledećeg proleća, eventualno narednog leta započeti realizaciju objedinjenog projekta izgradnje novog mosta i tunela. On bi kao objedinjeni projekat bio završen u isto vreme i na taj način ćemo suštinski promeniti saobraćajnu arhitekturu grada. Stručnjaci ističu da je to najveći saobraćajni projekat u našoj prestonici u zadnjih 50 godina, jer će se njegovom realizacijom smanjiti zagađenje u prestonici za oko 14 odsto, a saobraćajna gužva i do 12 procenata u centru grada“, istakao je gradonačelnik.
***
BONUS VIDEO – Zapušten Savski most