Foto: Shutterstock

Forum srednjih stručnih škola reagovao je na, kako kažu, nečinjenje ničega povodom činjenice da je Radna grupa za prevenciju nasilja donela zaključke koje niko ne želi da čuje. Osvrnuli su se i na novu ministarku prosvete, Slavicu Đukić Dejanović.

„Dobili smo novog ministra prosvete gospođu Slavicu Đukić Dejanović ali nismo dobili njen program rada i šta planira i šta može da uradi za boljitak prosvete i bolji položaj nastavnika“, saopšili su.

Dodaju da je dana 20. 12.2022. Radna grupa za prevenciju nasilja donela je zaključke koje više niko ne pominje niti želi da čuje.

„Jedino je ministarka pri obraćanju pomenula da od petog razreda ocena iz vladanja ulazi u prosek. Iako ta mera neće dati nikakve rezultate jer obično svi na kraju godine imaju primerno vladanje“.

Osvrnuli su se i na druge probleme, kao što su obećane naknade.

„Niko ne spominje povećanje nadoknade za razredno starešinstvo kao jedne od mera za sprečavanje nasilja u školama koje je jednoglasno prihvaćeno u ukviru Radne grupe za prevenciju nasilja“.

Dodaju i da razredne starešine za veliki broj obaveza i odgovornost koju imaju primaju naknadu od četiri odsto u novcu znači 2.655 dinara mesečno.

Na predlog Milorada Antića ispred CPRS, Radna grupa je usvojila da se razrednim starešinama naknada poveća na sedam odsto ili oko 5.000 dinara, ali sve je na tome i ostalo i ovaj predlog, ali i zaključak Radne grupe više niko ne pominje.

PROČITAJTE JOŠ

„Ono što je nerazumljivo je da Ministarstvo prsvte nije našlo za shodno ni da dostavi Ministarstvu finansija neku analizu ili predlog da se obezbede sredstava za ovu namenu. Postavlja se pitanje zašto članovi Radne grupe ćute, a to su uglavnom predstavnici Ministarstva prosvete, finansija, rad i brigu o porodici i druga. Zašto ćute već deset meseci. Zar ne stoje iza svoje reči. Zašto smo uošte sastančili i kao nešto se dogovarali i izveli zaključke ako od svega toga nea ništa. Da li je to bilo samo puko zadovoljavanje forme“, piše u saopštenju,

Pitaju se i zašto ti ljudi sede u struktirama, da li zato da bi bili ćutolozi ili da bi nešto zaista konkretno i radili.

Jedan od predloga Radne grupe je bio da se zabrani upotreba mobilnih telefona za vreme nastave.

Pre svega jer telefon odvlači pažnju, gubi se koncentracija, učenici se oslanjaju na prepisivanje i u stanju su da slikaju dvadest strana i na kontrolnom samo prepišu odgovore.

Prema rečima Dragana Ilijina, nastavnika u penziji, đaci kada usmeno odgovaraju stoje nemo sa osmehom kod table i slažu se s negativnom ocenom. Često čak ni ne žele da dođu do table.

On veruje da je mobilni deo njihovog mozga.

„Postavlja se pitanje šta je Ministarstvo ili bilo ko uradio po ovom planu. Na primer u Holandiji će od 1. Januara 2024. upotreba mobilnih telefona u školama biti zakonom strogo zabranjena, a ova praksa već važi u još nekim evropskim zemljama. U Srbiji se predlaže zakon o saobraćaju kojim se predviđa oduztimanje vozila za teže prekršaje, ali nsimo u stanju da radi boljitka dece, reda i rada, ograničimo korišćenje mobinih telefona na časovima. Postavlja se pitanje ko vodi obrazovanje.“

Forum srednjih stručnih škola zalaže se da učenici koji imaju 25 neopradvanih izostanaka budu isključeni iz škole. Da se uprosti procedura pri donošenju odluka jer razredni starešina nije pravnik i da ova mera bude što pre uvedena u sistem nastave jer je u prethodnom periodu davala rezultate.

„Tražimo od Ministarstva prosvete da u što hitnijem roku da plan i program za rešavanje svih bitnih problema u sistemu obrazovanja, a neročito za suzbijanje i prevenciju nasilja jer će samo tako rezultati biti vidljivi, a sami tim i boljitak za zemlju i njenu privredu“. zaključuje se.

***

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare