Foto: Shutterstock

Pandemiju COVID-19, koja traje već više od dve godine, prati i veliki izazov u održavanju nastavnog procesa, počev od osnovnog do visokoškolskog obrazovanja. Na fakultetima se, početkom pandemije, od nastavnika, a i studenata, očekivalo da se brzo i što bolje prilagode novom okruženju za učenje.

Webex, Zoom, Google Meet, Microsoft Teams, Moodle su postali „preko noći“ ne samo novi termini za većinu nastavnika i studenata, već i jedina opcija za održavanje nastave nasuprot amfiteatrima i laboratorijama.

Nove tehnologije su sa sobom nosile izazov u pogledu dostupnih alata i njihovog korišćenja, a od nastavnika se očekivalo da osmisle nove metode učenja, da pripreme materijale i aktivnosti za učenje u digitalnom okruženju. Ovo je podrazumevalo usvajanje novih pedagoških pristupa kojima bi se podsticalo angažovanje studenata, a time i njihovo postignuće u učenju.

Epruvetu i menzuru zamenile su „e-epruveta“ i „e-menzura“, laboratorijsku vežbu video snimak, realnost je zamenjena virtuelnom realnošću u kojoj se svako snalazio najbolje što je umeo.

„Uključite mikrofon, javite se da postavite pitanje, date komentar“, bile su reči nastavnika koji su svoj čas teorijske nastave realizovali u onlajn okruženju, pozivajući studente da se aktivnije uključe u nastavni proces.

Nastavnicima više ne predstavlja problem zakazivanje termina onlajn nastave i objavljivanje linkova studentima, tehničke prepreke su savladane i postale su rutina. Postavlja se pitanje da li su nastavnici dovoljno upoznati sa svim mogućnostima koje učenje u digitalnom okruženju nudi.

Postoji veliki broj digitalnih alata koji se mogu prilagoditi širokom spektru obrazovnih sadržaja i uspešno koristiti da bi se obezbedila podsticajna nastava. Osim toga, nastavnici su zabrinuti i za kvalitet izvođenja nastave u onlajn okruženju i stalno se preispituju da li je kvalitet nastave zadovoljavajući, kao i kako da znaju da procene njen kvalitet.

Na ova i slična pitanja pružiće odgovor Erazmus+ projekat pod nazivom „Podsticajna nastava za učenje i uspeh studenata u onlajn okruženju“ (StudES) koji finanisira Evropska komisija, a realizuje Univerzitet u Beogradu u saradnji sa partnerskim institucijama, Centrom za e-Learning na Univerzitetu nauke i tehnologije iz Poljske i Univerzitetom u Mariboru iz Slovenije.

Koordinator projekta je redovni profesor Anđelija Malenović, prodekan za nastavu Faramacutskog fakulteta Univeziteta u Beogradu. Tim nastavnika i saradnika koji učestvuju u realizaciji ovog projekta veruje da je aktivno učenje i uspeh studenata u onlajn okruženju moguće, ali kroz učenje i sticanje digitalnih znanja i veština nastavnika, kroz njihovo osnaživanje. Nadamo se da će rezultati projekta biti značajni Univerzitetima u Srbiji i inostranstvu i da će biti korišćeni na obostrano zadovoljstvo, kako studenata, tako i samih nastavnika.

Svi dosadašnji i budući rezultati StudES projekta mogu se pratiti preko internet stranice projekta, https://studes.studije.rect.bg.ac.rs, kao i preko LinkedIn profila projekta https://www.linkedin.com/company/74518673.

BONUS VIDEO – Studenti zadovoljni primanjima, ali i dalje ne mogu bez roditelja

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar