Na adresu Ministarstva prosvete u četvrtak je i zvanično stigla platforma koju su zajedničkim snagama sastavili dekani beogradskih fakulteta koji školuju nastavnike.
Goran Roglić, dekan Fakulteta za hemiju, u izjavi za Nova.rs kaže da su pomenutu platformu uputili Ministarstvu prosvete i Nacionalnom prosvetnom savetu.
„Sada očekujemo njihove odgovore i pozive da se uključimo u rešavanje problema. Dodate su neke stavke kao što su rešavanje stambenog pitanja, tj. obezbeđivanja mesta u studentskim domovima“, objašnjava Roglić.
Dodaje da je to još jedan stimulans koji bi trebalo da poveća interesovanje za fakultete koji školuju nastavnike.
Stipendije, veće plate i vraćanje ugleda prosvetnim radnicima, to su ključni modeli koje dekani beogradskih fakulteta predlažu za spas srpske prosvete.
Dekani ukupno osam beogradskih fakulteta zajedno su seli za sto kako bi rešili gorući problem našeg školstva – nedostatak nastavnog kadra i sve manji broj studenata koji upisuju fakultete na kojima se školuju nastavnici srpskog, matematike, geografije, biologije, hemije, fizike…
Dekani Filološkog, Matematičkog, Filozofskog, Hemijskog, Biološkog, Fizičkog, Geografskog i Fakulteta za fizičku hemiju nedavno su održali niz sastanaka na kojima su razgovarali o tome kako motivisati mlade da upisuju nastavničke fakultete.
Jedan od predloga je da se uvedu posebne stipendije za studente koji upisuju nastavničke fakultete, ali i da se popravi materijalni položaj nastavnika.
Za to je neophodno značajno povećati plate. Smatraju da plate u prosveti treba da budu za 30 do 50 odsto više od prosečnih u Republici.Srbiji.
Dramatičan pad kvaliteta nastavnog kadra u Srbiji – česta je pojava da se kao natavnici u osnovnim i srednjim školama zapošljavaju ljudi koji nemaju odgovarajuću kvalifikaciju.
Položaj nastavnika u društvu –nastavnici su potcenjeni, što se odražava na odnos kako učenika, tako i njihovih roditelja prema nastavnicima. Potcenjeni, prezreni, povremeno i maltretirani od strane učenika i njihovih roditelja. Kada je u pitanju položaj nastavnika u društvu, ključni faktor je finansijski aspekt. Nastavnici su ekstremno malo plaćeni, čime se signalizira da ni državi kao takvoj nije stalo do ovog zanimanja.
Urušavanje kvaliteta srednjoškolskog obrazovanja – neadekvatni i loši programi; pogrešno formulisani standardi o ishodima i ciljevima.
Primetan je značajan pad interesovanja za upis na studijske programe fakulteta namenjene školovanju nastavnika.
BONUS VIDEO: GOST_ Dekan hemijskog fakulteta – Goran Roglić
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare