Rešenja kombinovog testa sa male mature pojavila su se juče na društvenim mrežama. Kako je do toga došlo istražuje i policija. Međutim, problem sa malom maturom se se ponavlja iz godine u godinu i čini se da ga neće rešiti policija, stvar je mnogo dublje prirode. O tome smo razgovarali sa dekanom Učiteljskog fakulteta u Beogradu Danimirom Mandićem, koji problem vidi u sistemu vrednosti i formi ponašanja koja je postala prihvatljiva. "Mi kao profesori univerziteta i nastavnici smo najodgovorniji. Naša uloga, kao elite društva, je verovatno najveća", primećuje naš sagovornik.
Mandić je deo školovanja i specijalizacije proveo u Americi, pa primećuje da je tamo savest studenata i đaka na nekom drugačijem nivou.
„Završio sam specijalizaciju u Americi. Savest studenta je takva da nastavnik uopšte ne mora da dežura na ispitu. Nikome ne pada na pamet da pogleda u drugoga ili da nešto prepisuje. Mi moramo da radimo na razvoju vaspitne funkcije i na razvijanju savesti dece, da su upravo znanja koja ona pokazuju njima značajna, a ne nekom spoljašnjem faktoru. Mislim da je to mnogo značajnije, da korigujemo svest ljudi, nego da bilo kakvim policijskim ili represivnim metodama utičemo na nešto što je u poslednje dve-tri decenije možda postalo forma ponašanja koja je prihvatljiva“, primećuje dekan.
Naš sagovornik ističe i da treba raditi na pojačanoj vaspitnoj funkciji od ranog razvoja deteta.
Ministar prosvete Mladen Šarčević smatra da su odgovorni nastavnici. Sindikat, sa druge strane primećuje da ministar uvek odgovornost svaljuje na nastavnike, pa konstatuju – „kriv je ministar“. Dok se loptica prebacuje sa terena na teren, odrastaju generacije koja očigledno nemaju dobre primere i žive u svetu „muljaže“.
#related-news_1
Našem segovorniku postavili smo možda i najteže pitenje – ko je odgovoran za to?
„Najveću odgovornost, ali i najlepši posao upravo imaju učitelji – 80 posto karakternih osobina čoveka se razvija do osme ili deset godine. Ako im do tada, na neki način, usadimo u svest koliki je zbačaj poštenog, ali i iskrenog rada, mislim da će kasnije kompletan život biti jednostavniji, umereniji, da će odnos među ljudima biti humaniji. I ono što su pre više od veka govorili: jedan dinar uložen u obrazovanje, štedi deset dinara uloženih u policiju. Ne možemo represivnim merama nikada da psotignemo ono što možemo vaspitnimm merama od ranog uzrasta“, zaključuje dekan Učiteljskog fakulteta u Beogradu.
#related-news_1
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare