Putnike u javnom gradskom prevozu koje kontrolori zateknu bez karte, a oni odbiju saradnju sa njima, legitimisaće privatno obezbeđenje koje je unajmila kompanija "Kentkart", koja upravlja sistemom "bus plusa".
Tako bar, potvrđuju u pomenutoj kompaniji i obrazlažu da će se to odnositi samo na one koji grubo krše obavezu posedovanja putne legitimacije. S druge strane, u firmi za fizičko-tehničko obezbeđenje, čije je najavljeno pojavljivanje u vozilima gradskog prevoza izazvalo buru među Beograđanima, navode da će postupati samo u skladu sa zakonom.
Na angažovanje obezbeđenja koje će pratiti kontrolore u kompaniji „Kentkart“ navode da su se odlučili kako bi sprečili incidente, kojih je proteklih meseci bilo, prenose „Novosti“.
„Sva ovlašćenja licenciranog obezbeđenja su definisana Zakonom o privatnom obezbeđenju“, navode u kompaniji „Kentkart“ i dodaju:
„Radnici FTO su adekvatno uniformisani i poseduju licence za obavljanje tog posla koje izdaje MUP. Zakon određuje pravo radnika obezbeđenja da legitimiše. Konkretno, u ovom slučaju, to bi se odnosilo samo na putnike koji odbijaju ‘svaki vid saradnje sa kontrolorom ili u najekstremnijem slučaju, ugrožavaju bezbednost prolaznika’.“
Kako navode u „Kentkartu“, probni period u kom će se uhodavati kontrolori i obezbeđenje traje do 1. septembra, a timovi će svaki dan biti raspoređeni na druge linije.
Iako navode da žele da se i građani i njihovi zaposleni osećaju sigurno, sudeći po reakcijama građana na društvenim mrežama, najavljena podrška nije naišla na odobravanje putnika.
„Kao da im nije bilo dovoljna komunalna milicija, koja je bila delegirana da im asisistira, pa sad idu sa obezbeđenjem“, bili su samo neki od komentara na društvenim mrežama.
Na konkretna pitanja koja smo uputili firmi „Profi tim plus“, čiji će radnici pratiti kontrolore na putu pobošljšavanja naplate karata i borbe protiv švercera, o načinu na koji će postupati sa putnicima neplatišama, odgovore novinari nisu dobili, već samo kratko obrazloženje:
„Ono što vam mi možemo reći jeste da se usluga obezbeđenja za koju je angažovana naša agencija obavlja u skladu sa zakonom o privatnom obezbeđenju i ugovorom sklopljenim s klijentom. Za ostale informacije se možete obratiti kompaniji ‘Kentkart’.
U Sekretarijatu za javni prevoz nisu se oglašavali povodom najavljenih novina. Kako se nezvanično saznaje u gradskoj upravi, mišljenje je da je to samostalna odluka privatnog partnera u čiji način rada ne žele da se mešaju, kao i da će poštovati sistem rada koji je u skladu sa zakonom.
Tako će nakon obezbeđenja na vratima banaka, pošta, prodavnica trgovinskih lanaca, Beograđani u narednim danima ove radnike moći da zateknu i na vratima autobusa, trolejbusa i tramvaja. A ostaje da se vidi da li će „čuvari“ leđa kontrolorima i reda u prevozu doprineti boljoj naplati i smanjenju sukoba ili će izazvati kontraefekat.
Prema Zakonu o privatnom obezbeđenju, službenik obezbeđenja ovlašćen je da izda upozorenje ili naređenje licu ili zabrani ulazak i boravak u štićenom objektu, proveri identitet lica, zaustavi i pregleda osobu, predmete ili prevozno sredstvo, privremeno oduzme predmete, privremeno zadrži osobu, upotrebi sredstva prinude, pod uslovima utvrđenim ovim zakonom.
„Obezbeđenje može da proverava identitet lica koje ulazi ili izlazi iz štićenog objekta ili se u njemu zatekne, ugrožava štićeni objekat, prostor ili lice, prema kome upotrebljava sredstva prinude ili koja privremeno zadržava“, navodi se u zakonu.
– Provera identiteta obavlja se uvidom u ličnu kartu ili drugi identifikacioni dokument sa fotografijom izdat od nadležnih državnih organa.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Instagramih zadržavanja od 30 minuta.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare