FOTO TANJUG/ STRAHINJA ACIMOVIC/bs

Između 80 i 90 odsto smeštajnih kapaciteta širom Srbije već je popunjeno za novogodišnje praznike, a prema podacima iz oktobra broj dolazaka turista je za oko devet odsto veći u odnosu na isti period 2022. godine, rekao je direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija (JUTA) Aleksandar Seničić.

On je rekao da će 2023. biti rekordna turistička sezona, kao i da broj noćenja u srpskim hotelima i apartmanima konstantno raste.

„Srbiju polako uvodimo među destinacije gde turisti provode vikende, ali i nešto duže vreme kako bi obišli veći deo Srbije“, rekao je Seničić za RTS.

Aleksandar Senicic
Aleksandar Seničić Foto:BETAPHOTO/MILOS MISKOV

Seničić je dodao da je uobičajena praksa da se na kraju godine kapaciteti rasprodaju, naročito u velikim gradovima, poput Beograda, Novog Sada, Niša, Kragujevca.

„Popunjeni su i istočni, jugoistočni, te jugozapadni deo Srbije. Imamo veliki broj stranih gostiju, pre svih, turista iz Bugarske i Rumunije, pa se ti aranžmani rasprodaju i do godinu dana unapred“, naglašava Seničić.
Direktor JUTE smatra da je popunjenost kapaciteta smeštaja rezultat dobrog proboja na tržištu hotela, ali i akcija lokalnih turističkih organizacija i Nacionalne turističke asocijacije.

„Istu situaciju imamo i na planinama. Sve je više stranaca. U banjama takođe, one žive i u ovom dobu godine od stranih gostiju“, rekao je Seničić.

On je istako da se očekuje i veliki broj stranaca u prestonici tokom januara.

Pročitajte još

„Sve utiče na dolazak turista, pa tako i brojni programi. Kulturne manifestacije, koncerti na gradskim trgovima na više mesta u gradu. I ne samo u Beogradu. To je motiv i za domaće goste kada menjaju svoja mesta. Vrlo često ljudi iz Beograda putuju za Novi Sad ili za Niš i Kragujevac, kao i u obrnuto“, ističe Seničić.

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku iz oktobra, cene smeštaja su više za 13 odsto, a Seničić smatra da je Srbija i pored skupljih cena konkurentna.

„Povećanje broja gostiju govori da smo apsolutno konkurentni. Čim imamo povećanje broja dolazaka, to najbolje govori o tome da li su cene realne. Do poskupljenja je moralo da dođe, shodno opštoj inflaciji u zemlji i inostranstvu, i to je realan odnos cene i kvaliteta u ovom trenutku“, naglašava Seničić.

On ističe da je, pored velikog broja poseta turista iz Bugarske i Rumunije, sve više gostiju iz Mađarske, Turske, Grčke, ali i čitave Evrope.

„Imamo i veliki broj turista iz Kine, što je direktna posledica linije između Beograda i Pekinga. Čim imate dobru ili laku dostupnost neke destinacije, onda je logična posledica toga veliki broj, ili sve veći broj, gostiju iz te destinacije“, kaže direktor JUTE.

Naglasio je da kineski turisti postepeno osvajaju Srbiju i da je potrebno da ugostitelji i hotelijeri prilagode svoje navike onome što oni žele da vide i posete u našoj državi.

„Fali nam, pre svega, turističkih vodiča koji dobro govore kineski jezik, ali se na tome radi iz godine u godinu i to je dobar put“, zaključio je Seničić.

BONUS VIDEO Šta su crveni kartoni za vlast u Beogradu?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar