GSP Beograd raspisao je tender za nabavku 20 niskopodnih tramvaja, a kao rok za dostavljanje ponuda određen je 8. decembar ove godine.
Iako je reč o nabavci koja će biti velikog iznosa, u tenderskoj dokumentaciji nije navedena i procenjena vrednost nabavke, ističe eKapija.
Sam budući ugovor oročen je na 48 meseci odnosno na četiri godine, pa se očekuje da, kao i u slučaju ranijih nabavki vozila za potrebe javnog prevoza, i isporuka novih tramvaja bude organizovana u nekoliko tura.
„Tramvaji će biti zglobna petodelna vozila, potpuno niskopodni, opremljeni mikroprocesorskim sistemom za regulaciju vuče i kočenja, elektronskim sistemom za informisanje putnika, video nadzorom, rampom za lica sa posebnim potrebama i klima uređajem u kabini vozača i putničkom prostoru“, navodi se u tenderskoj dokumentaciji.
Dužina tramvaja bez spojnica, kako se dodaje, iznosi od 29 do 32 metra, a najveća širina na najširem delu tramvaja mora biti u opsegu od 2,20 do 2,40 metara, sa retrovizorima i žmigavacima.
„Ne sme se izazivati buka koja je neprihvatljiva za okolnu sredinu i putnike u tramvaju. Novi tramvaji treba da budu projektovani i izrađeni za životni vek od najmanje 30 godina sigurne i pouzdane eksploatacije pod uslovima koji su opisani u nastavku. Smatra se da tramvaji prelaze oko 70.000 kilometara godišnje. Isporučilac će podneti dokumentovani dokaz o sposobnosti zadovoljavanja ovog zahtevA2, precizira se između ostalog u dokumentaciji.
Kako se dodaje, vozilo mora da bude mehanički kompatibilno, po pitanju sprezanja, sa postojećim vozilima: ČKD KT4, DÜVAG sa prikolicom i CAF, odnosno sa onim tramvajima koji su saobraćaju na ulicama Beograda.
Projektovana brzina na pruzi u tramvajskoj mreži je 50 km/h (izuzetno 40 km/h – pruga preko Mosta na Adi) na horizontalnim i ravnim deonicama, navodi se u dokumentaciji.
Kada je u septembru ove godine postalo jasno da će se GSP prilično zadužiti, Nikola Jovanović, direktor Centra za lokalnu samoupravu (CLS) upitao je da li je razlog za misteriozno zaduživanje GSP-a od čak 38 milijardi dinara, kupovina turskih tramvaja marke Bozankaja, podseća eKapija.
„Da li je Šapićev šef kabineta tajno išao u Tursku i tamo pregovarao sa turskim proizvođačem tramvaja Bozankaja, bez bilo kakvog zakonskog osnova i redovne tenderske procedure“, istakao je tada u javnom pismu direktor CLS-a.
Tramvaji Bozankaja u Evropi koriste samo u Rumuniji i ne spadaju u etabliranu klasu tramvaja, niti postoji ijedan objektivni razlog da se oni unapred favorizuju, ukazao je tada Jovanovića.
Na ovu temu reagovali su u septembru i predstavnici beogradske opozicije pitajući zašto se ide ka ovolikom zaduživanju GSP-a za kupovinu novih vozila, ako je budžet grada „težak“ čak 1,6 milijardi evra.
BONUS VIDEO Odbornik Tatalović u Skupštini grada napao gradsku vlast zbog ugovora GSP-a o nabavci novih tramvaja