Užice je grad u Srbiji, koji u ovom trenutku zasigurno ima najmanji broj parking mesta u odnosu na broj vozila. U problemu su svi, oni koji redovno plaćaju mesečni parking, kao i oni koji plaćaju uslugu parkiranja po satu, i jedni i drugi sa mukom nalaze parking mesto ili potroše silno vreme čekajući na njega.
Ono što se desilo jednom od korisnika usluge, graniči se sa ludošću, a radi se o bahatosti zaposlenih u ovoj službi i pre svega nepoštovanja korisnika. Zatečenu kaznu, odnosno dnevnu parking kartu na vozilu, napisanu više od sat nakon uplate, uviđa kao slučajnu grešku, ali u Parking servisu nailazi na nerazumevanje, ili još bolje reći neočekivanu neprijatnost.
Naš sagovornik kaže da mu je 8. aprila istekla mesečna parking karta, ali pošto za vikend nije boravio u Užicu, tri dana kasnije, nekoliko minuta nakon parkiranja vozila odlazi u Parking servis kako bi produžio mesečni ugovor.
„Na šalteru kažem da mi je vozilo na parkingu i da želim da produžim ugovor za naredna dva meseca. Uzimam ugovor, plaćam parking, sve kao i svaki put deset godina ranije. Naravno da ne čitam ugovor jer takvih imam na stotine, sve se dešava 11. aprila. Četiri dana ne koristim automobil, a kada dolazim do vozila, zatičem kaznu ispod brisača, odnosno uplatnicu za dnevnu kartu na kojoj vidim isti datum kada je produžen ugovor. Mislim da je greška i odlazim u Parking servis gde me obaveštavaju da ugovor važi od narednog dana, u odnosu na dan potpisivanja. U sistemu uočavaju da je kazna napisana sat i 15 minuta nakon zaključenja ugovora, što se vidi i na fiskalnom računu, ali da to ne znači da ne treba da platim kaznu“, priča naš sagovornik.
Posle toga se obraća rukovodiocu RJ „Parking servis“ koji tvrdi isto kao njegove kolege, pri tom, se, kako kaže, ophodi vrlo neprofesionalno i neprimereno, povišenim tonom, iako je sa druge strane korisnik usluge.
„Vrlo neprijatno, povišenim tonom i bahato se trudi da mi objasni da ugovor stupa na snagu narednog dana. Na moje pitanje, da li to piše na ugovoru, on odgovara da ne piše ali da ja to treba da znam. Ja pitam, ako je tako, zašto me šalterski radnik o tome ne obaveštava ako ja već kažem dolazim da produžim ugovor jer mi je vozilo na parkingu, ponovo govori da to nije ničija obaveza. Na to što ukazujem da je kazna napisana više od sat vremena nakon moje uplate, takođe ne razmatra. Ta komunikacija između nas je bila skandalozna, bez ikakvog poštovanja i uvažavanja mojih argumenata i mene kao korisnika“, dodaje sagovornik.
Kako u tom trenutku korisnik usluge nema kod sebe Ugovor, odlučuje da ga kasnije detaljno pročita u pokušaju tumačenja reakcije davaoca usluge.
„U Ugovoru zaista piše da je zaključen za period od 12.04. do 11.6. 2022. godine, i to je jedino što tumače zaposleni u Parking servisu. Ono što su oni napisali, takođe jeste i to da na vrhu dokumenta piše da je Ugovor zaključen 11. 04.2022. a na dnu dokumenta piše daugovor stupa na snagu od trenutka njegovog potpisivanja. Pošto su mi na poleđini uplatnice zapretili da ukoliko dnevnu kartu u iznosu od 1.000 dinara, ne platim u zakonskom roku oni će je ‘zakonski’ naplatiti prinudno. U redu, pošto su se pozvali na zakon, onda ću i ja na taj način zaštititi svoja prava. Navikli su da građani žmure pred njihovim ponašanjem i plaćaju sve što se od njih traži. U mom slučaju, to neće biti tako“, zaključuje sagovornik.
Još dodaje da iznos zaprećene kazne nije tema čitavog slučaja već postupanje javnog sektora u Srbiji prema korisnicima svojih usluga. Opstanak javnih preduzeća i zarade zaposlenih u njima, kako kaže, zasniva se na novcu građana, što je poznato svima, sem onima koji su se u ta ista preduzeća udomili.
Kazne za nepropisno parkiranje u Užicu plaćaju svi, samo zavisi kada će pasti na pamet Saobraćajnoj policiji i Komunlnoj miliciji, da krene u fotografisanje i slanje kazni. Užičani kažu da se to dešava svaki put kad zatreba para državi. Plaćaju kazne i oni koji redovno kao stanari, plaćaju povlaščenu kartu, ali pošto na parkinzima mesta nema, oni moraju negde parkiraju svoje vozilo, tamo gde procene da najmanje smeta.
U Užicu ne postoji ni jedna ulica u kojoj nema nepropisno parkiranih vozila. Nisu krivi vozači, već lokalna samouprava koja ništa ne radi po pitanju rešavanja ovog problema, ili je možda još preciznije reći, da učestvuje u njegovom daljem pogoršavanju.
Samo u poslednjih deset godina, zahvaljujući lokalnoj odluci, u gradu je izgubljeno nekoliko stotina parking mesta, jer je građevinskim investitorima odobreno da umesto parkinga na koje ih obavezuje zakon, u budžet grada uplate novac, koji se opet nije koristio namenski. Tih nekoliko stotina parking mesta, u Užicu su vrednija od suvog zlata, ali koga briga, vlast najmanje.
BONUS VIDEO – Anketa parkiranje u Beogradu
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Facebook
Twitter
Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare