Portal Zelena učionica objavio je predlog sa ukupno 16 mera za oživljavanje i oporavak prosvete i obrazovanja u Srbiji. Ovaj spisak sastavio je, kako se navodi, nastavnik sa velikim iskustvom. Kada budete pažljivo pročitali svaku od ovih stavki, shvatićete koliko je tužno to što o njima uopšte raspravljamo.
Mere vam, tačku po tačku, prenosimo u celosti.
Evo 16 mera koje on vidi kao ključne za oživljavanje sistema:
1. Smanjiti administraciju i omogućiti nam nesmetan rad sa učenicima
2. Regulisati upotrebu IKT tehnologija tokom nastave na nivou države
3. Omogućiti izbacivanje učenika iz škole bez saglasnosti roditelja
4. Dozvoliti izbacivanje učenika sa časa do dolaska roditelja (zbog ometanja rada, reda, discipline i bezbednosti učenika i nastavnika)
5. Obezbediti stručan pedagoški nadzor nastave, prosvetnih savetnika iz struke za određeni predmet
6. Za ministra prosvete birati nestranačku ličnost iz nastave koja poznaje problematiku i funkcionisanje sistema obrazovanja
7. Zakonski regulisati smanjenje godina radnog staža za odlazak u penziju
8. Procentualno povećanje/uvećanje plate odeljenjskim starešinama, nastavnicima sa zvanjem, kao i pedagoško-psihološkoj službi i školama sa velikim brojem učenika
9. Pojednostaviti proceduru smanjenja ocene iz vladanja koja bi ulazila u prosek od početka školovanja
10. Smanjiti uticaj roditelja na školu, izbor direktora, tako što bi u školskom odboru bilo pet članova iz škole a ostala četiri roditelji i lokalna samouprava
11. Smanjiti/ograničiti ovlašćenja direktora pri ,,političkom” prijemu nastavnika i prebaciti ih na školski odbor
12. Omogućiti fleksibilniju realizaciju plana van učionice (školsko dvorište, učionice u prirodi, galerije, pozorišta, fabrike..)
13. Omogućiti dežurnom nastavniku, direktoru po pritužbi vršnjaka pregled đačke torbe
14. Regulisati efikasno finansijsko kažnjavanje roditelja čiji učenici imaju smanjenje ocene iz vladanja
15. Zakonski regulisati dolazak roditelja u školu u vezi sa ocenama uoči završetka polugodišta/školske godine
16. Regulisati izbor đaka generacije tako što bi većina npr. 60% bodova bila odluka predmetnih nastavnika, a 40% vrednovanje rezultata.
Bonus video: Prosvetari dan posle tragedije potreseni i zapitani: Šta je tu do škola i do institucija, a šta do porodice i šireg društvenog sistema?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare