Ove godine Vip mobile postaje A1 Srbija, prema istoimenoj internacionalnoj Grupi pod čijim okriljem kompanija posluje. Đorđe Vuksanović, glavni direktor za transformaciju Vip mobile i A1 Slovenija, otkriva šta će ova promena doneti tržištu telekomunikacija u našoj zemlji, korisnicima i široj zajednici.
Nakon 13 godina poslovanja na tržištu Srbije Vip mobile tokom 2021. postaje A1. Šta to konkretno znači za Vašu kompaniju i kakve promene donosi u njenom radu?
Vip je deo A1 Telekom Austrija Grupe od početka poslovanja u Srbiji. Ta sinergija omogućila nam je pristup najnovijoj tehnologiji i stručnim znanjima, zahvaljujući čemu možemo mnogo brže da implementiramo određene usluge kakve su VoLTE, eSIM, NBIoT na naše tržište. Ove godine postajemo A1, što znači da će ta sinergija sa Grupom postati još jača. Želimo da osnažimo digitalni život ljudi i omogućimo im da brinu o onima koje vole, razvijaju biznise i doprinose društvu čiji su deo. Osnovne vrednosti, zbog kojih smo prvi izbor naših korisnika, ostaće inkorporirane u novi A1 brend, ali će biti unapređene. A1 će doneti internacionalnu notu i mnogo veću regionalnu prepoznatljivost, budući da ćemo kao unificirani brend poslovati na sedam tržišta i adresirati potrebe više od 25 miliona korisnika.
Na koji način ova transformacija utiče na dosadašnje korisnike Vip mobile u Srbiji, šta oni dobijaju ovom promenom?
A 1 Telekom Austrija Grupa je vodeći telekomunikacioni provajder u oblasti Centralne i Istočne Evrope, čiji je glavni fokus pružanje boljeg i kvalitetnijeg života korisnicima na svim tržištima na kojima posluje. Sa ulaskom u A1 porodicu, korisnici mogu da očekuju još viši kvalitet usluga i razvoj digitalnih servisa. Unutar same Grupe posvećeni smo razvoju novih rešenja kroz A1 Digial, kompaniju koja je ogranak A1 Telekom Austria Grupe. Primera radi, u saradnji sa njima smo razvili Cumulosity IoT platformu i Exoscale Cloud Platformu.
Korisnici u Srbiji u narednom periodu mogu očekivati napredne servise iz naše A1 porodice, ali i servise kreirane sa startapovima kroz A1 Startup. Dobar primer je Invenium, sa kojim Grupa sarađuje na već nekoliko tržišta, a uz čije rešenje – Mobility Insight imamo na raspolaganju najsavremenije algoritme i moćnu Big Data tehnologiju koja nam daje uvid u neverovatan broj podataka i prednost u boljem razumevanju korisnika i njihovih potreba.
Svedoci smo svakodnevnih promena zahvaljujući novim tehnologijama. Kakve nam inovacije donosi A1 grupa i kakve će nove usluge dobiti vaši korisnici?
Želimo da budemo pouzdan partner u kreiranju boljeg svakodnevnog života u digitalnoj eri i omogućimo korisnicima da odaberu i na najbolji način iskoriste mogućnosti koje digitalizacija nudi, u skladu sa svojim potrebama. To znači unapređenje u svim oblastima: od mobilnih komunikacija, mreže i širokopojasnog interneta do zabavnih sadržaja i inovativnih telekomunikacionih usluga za poslovanje.
Cilj nam je da se pozicioniramo kao ko-operator koji će ponuditi relevantna rešenja i servise kojima će obogatili život, rad i zabavu ljudi u digitalnom dobu, naravno, u skladu sa potrebama i sentimentom naših korisnika. Pratimo trendove i specifičnosti tržišta i ideja nam je da najbolje evropske prakse i u tom smislu, donesemo u Srbiju.
U kojoj meri su, po vašim saznanjima, korisnici u Srbiji upoznati sa prednostima trenutnih digitalnih mogućnosti koje neke od uslugu pružaju i da li ćete učiniti nešto više na tom polju?
Pandemija je ubrzala stvari, te su danas mnogi digitalni servisi kojima se služio mali broj ljudi postali svakodnevica. Možda najveći skok beleži e-commerce, trend koji je počeo i pre pandemije, ali je prethodne godine zabeležio ogroman rast, ne samo kod nas već na globalnom nivou. Naš odgovor na to bio je virtuelna prodavnica, prva takvog tipa u Srbiji. Konkretno kada pričamo o ovom projektu otvoreni smo da sa svima podelimo naša jako pozitivna iskustva koja se mere pre svega kroz zadovoljenje potreba korisnika, ali i kroz odlične prodajne rezultate koji su se nastavili i nakon prvog talasa pandemije.
Kako se potreba za digitalizacijom širi na sve više segmenata, industrija, privatni biznis, bankarski i drugi sektori, kao i državna uprava – administrativne, školske, zdravstvene ustanove pokazuju sve veću tendenciju prelaska na online, te je potrebno edukovati društvo u celini, posebno starije sugrađane i decu.
Kakve sve prednosti srpske kompanije imaju od naprednih tehnologija, i kako to može da se odrazi na konkurentnost srpskih kompanija na stranim tržištima?
Glavni faktor uspeha u današnjoj ekonomiji/digitalnom društvu leži pre svega u dobroj i kvalitetnoj ideji, a manje u velikim inicijalnim investicijama. Kompanije koje su se pojavile u proteklih 10 godina i koje su sada lideri u svojim domenima u većini slučajeva nisu imale veliki inicijalni kapital, ali su imale dobru ideju (kao rezultat razumevanja potreba ili problema sa kojima se korisnici suočavaju) koja je potpuno promenila postojeće tržište, smanjujući ili potpuno eliminišući uticaj do tada velikih kompanija u tom segmentu.
Brzina usvajanja novih tehnologija i na njima kreiranim proizvodima u najvećoj meri može uticati na uspeh naših kompanija. Ovde posebno potenciram krajnji proizvod, jer u ovom trenutku veliki broj naših kompanija u IT domenu posluju kao Outsource većih internacionalinih kompanija za šta mislim da nije dugoročno održivo. Ako pričamo o novim tehnologijama, 5G nam da donosi ogromne mogućnosti i zbog toga je neophodno da što pre ovladamo istom i damo našoj industriji i kreativnim pojedincima šansu da razvijaju neke nove poslovne modele.
A1 grupa je poznata po tome da veliku pažnju poklanja start-up kompanijama. Kakvi su vam planovi za startap scenu u Srbiji?
Vip je svojevremeno prvi prepoznao potrebu za razvojem lokalne start up scene u delu mobilnih aplikacija. Još 2010. organizovali smo Vip Android challenge i od tada pažljivo osluškujemo i podržavamo start up zajednicu. U saradnji sa ICT Hubom, 2019. organizovali smo IoT challange sa fokusom na razvoj lokalnih rešenja iz oblasti IoT-ja, a zasnovanih korišćenju NB IoT mreže, a prošle godine podržali razvoj DokTok platforme za besplatne i brze konsultacije s lekarom i pionira telemedicine u Srbiji. Uvek smo otvoreni za nova partnerstva, bili smo to svih ovih godina kao Vip mobile i nastavićemo kao A1 Srbija.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar