Inspekcija za lokalni prevoz i puteve tražila je od Gradske uprave u Čačku da se saobraćaj potpuno obustavi preko mosta koji se pre dvadesetak dana srušio na Zapadnoj Moravi u Mrčajevcima. Saobraćaj na ovom mostu nikada nije bio u prekidu. A osam meseci nakon ovog izveštaja inspekcije, most se srušio.
Kako piše u izveštaju, jedan stub je bio srušen a drugi napukao. A to je što je prema mišljenju inspekcije predstavljalo „očiglednu i neposrednu opasnost po korisnike mosta“.
Ali, JKP „Gradac“ je podneo žalbu Gradskom veću u Čačku i priložio mišljenje Instituta za puteve, tražeći da se saobraćaj ne obustavlja potpuno. Žalba je usvojena, a most se srušio osam meseci kasnije.
Predlog JKP Gradac zbog kojeg nikada nije obustavljen saobraćaj preko mosta u Mrčajevcima, sastojao se u tome da će se postaviti barijere, put suziti i kontrolisati da li će preko mosta prelaziti i kamioni, odnosno vozila teža od tri tone.
Meštani sela sa obe strane Morave kažu da su preko mosta u velikoj meri prelazili i kamioni i autobusi sa radnicima, uglavnom angažovani na radovima na Moravskom koridoru.
„Kamioni koji vuku šoder, zemlju. Privatna lica koja vuku sirovine za svoje potrebe. Zabrana nije poštovana, a policija je na to žmurila. Nije ni čudo što se most srušio. Mnogo je bilo praktičnije da se pre osam godina intervenisalo i da je popravljen stub koji je pukao“, kaže jedna meštanka.
„Na osnovu svih dokumenata koje smo dobili može da se zaključi da je doneta klasična politička odluka. Gradsko veće U Čačku je usvojilo žalbu JKP Gradac poništavajući mišljenje struke. A važniji su životi nego glasovi političkih organizacija. Nezadovoljstvo bi izazvalo pitanje meštana, šta su to radili od 2017. godine“, kaže Marković.
U poslednjim junskim poplavama za samo dva dana urušila su se dva mosta. Isključivo zahvaljujući sreći i prisebnošću pojedinih meštana, izbegnute su tragične posledice.
Bonus video – ČAČAK: Ko je zaboravio na otrovnu burad u centru grada?