U Novom Sadu se istovemeno grade tri mosta, što će 2025. godine, odnosno 2026. kada budu završeni, duplirati broj mostova u gradu, istakao je gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, precizirajući da će ti infrastrukturni objekti, bez pripremnih radova i projektovanja, koštati oko 360 miliona evra. Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić precizirao je da će cena najavljenih radova biti 369,5 miliona evra, a istakao je i da će na mostu u produžetku Bulevara Evrope biti zabranjen teretni saobraćaj.
Na prezentaciji projekata tri buduća mosta – pešačko-biciklističkog na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, mosta u produžetku Bulevara Evrope i mosta preko Dunava u okviru Fruškogorskog koridora, precizirano je da će realizacijom tih projakata u Novom Sadu drastično biti smanjene saobraćajne gužve, kao i zagadjenje.
Đurić je rekao da će tranzitni, teški saobraćaj iz grada biti izmešten na Fruškogorski koridor, kao i da će se prilikom izgradnje mosta u produžetku Bulevara Evrope voditi računa o tome da se ne narušava prirodna vegetacija na Šodrošu.
„Gledaćemo da postupamo po smernicama i da nadoknadimo i povećamo zeleni fond koji se danas nalazi na Šodrošu. To će nam biti prioritetni zadatak u budućnosti“, rekao je Đurić.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić precizirao je da će cena najavljenih radova biti 369,5 miliona evra, a istakao je i da će na mostu u produžetku Bulevara Evrope biti zabranjen teretni saobraćaj.
„On je bio tako projektovan jer morate most da projektujete i za teretni saobraćaj, ali nijednog časa nije bila ideja da preko Bulevara Evrope teretni saobraćaj ulazi u grad“, rekao je Vesić i dodao da će se tu nalaziti i dodatne barijere protiv buke.
Direktor Koridora Srbije Aleksadar Antić istakao je da za taj most trenutno postoji privremena gradjevinska dozvola za pripremne radove, demantujući tako optužbe da je gradjevinska dozvola dobijena kršenjem zakonskih normi.
Prezentaciju projekata tri mosta održali su predstavnici izvodjača, kineske kompanije CRBC (China road and bridge corporation), kao i profesor Vuk Bogdanović sa Katedre za drumske saobraćajne sisteme, Departmana za saobraćaj Fakulteta tehničkih nauka.
Direktor Instituta za nizijsko šumarstvo Saša Orlović najavio je da će nakon izgradnje mosta biti uradjena revitalizacija tog područja, sadnjom autohtonih vrsta drveća i drugog rastinja, kao i da će se raditi na stvaranju uslova za povećanje biodiverziteta.
Neposredno pred početak prezentacije, preg Gradskom kućom se okupilo nekoliko aktivista iz Šodroš survajver kampa, koji na lokaciji na kojoj bi trebalo da se gradi most u nastavku Bulevara Evrope kampuju od juna prošle godine.
Predstavnik Ekološkog fronta Novi Sad Petar Holik za agenciju Beta rekao je da su došli kako bi još jednom zatražili transparentnost radova i poštovanje zakona Srbije, za koje smatraju da nisu poštovani prilikom započinjanja radova u junu.
„Videli smo seču koja je bila bespravna, radila je firma koja to ne bi smela da radi, izostao je stručni nadzor prilikom rušenja starih stabala, koja u ovom periodu godine i nije dozvoljena“, naveo je Holik.
Upozorio je i da se dozvole za radove „nabavljaju naknadno“ i ponovio je da na Šodrošu živi preko 200 strogo zaštićenih i zaštićenih biljnih i životinjskih vrsta.
BONUS VIDEO Više od 20 mrtvih galebova na Mostu slobode u Novom Sadu
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare