Foto:Dragan Mujan/Nova.rs; Nova.rs video; shutterstock

Vlast na čelu sa Srpskom naprednom strankom već šest godina ne može da završi izgradnju autobuske stanice u novobeogradskom Bloku 42, dok se znatno duže najavljuje izmeštanje saobraćaja sa sadašnjeg BAS-a, koji će zbog Beograda na vodi postati veliko gradilište. I dok se završetak radova malo - malo prolongira, konstantno raste cena ovog projekta. I to drastično.

Nekadašnji gradonačelnik Aleksandar Šapić, koji i sada rukovodi prestonicom kao predsednik Privremenog organa, uoči izbora najavio je da će tokom janaura biti otvorena nova stanica, doduše nezavršena, kao i da će biti preseljena ona iz centra grada (Beograd na vodi) na Novi Beograd. To se naravno nije desilo.

I ne samo što se ne nazire kraj radovima, već i poskupljuje ovaj projekat, a velike količine novca izdvajaju se iz budžeta za ovu i narednu godinu. Kada se saberu sve cifre, ono što je obezbedio BAS, uzeto od kredita, dao Grad, država, kao i ono što će tek biti izdvojeno, dolazi se do drastično veće cifre.

Nova autobuska stanica Foto:Beoinfo

Početkom 2018. godine tadašnji gradonačelnik Siniša Mali izjavio je da će nova autobuska stanica koštati 25 miliona evra. Bilo je i nekih najava o cifri od 20 miliona evra. Kako su pisali mediji, BAS je trebalo da  obezbedi osam miliona evra iz svojih sredstava, a naredne 2019. podigao je kredit kod Komercijalne banke u iznosu od 12 miliona evra. Infrastrukturu je trebalo da plati Grad.

Siniša Mali zvanični razgovori predstavnika Srbije sa misijom Medunarodnog monetarnog fonda (MMF) Foto:TANJUG/ STRAHINJA ACIMOVIC

Uporedo sa najavljenim početkom radova, počela je i gradnja takozvanog aneksa. Reč je o objektu koji je trebalo da posluži kao stanična zgrada, dok ne bude sagrađena nova. Kako je saopšteno, za aneks je iz budžeta Grada izdvojeno 140 miliona dinara, što je oko 1,2 miliona evra, ali do danas taj objekat nije korišćen. Inače, taj objekat gradila je firma Bauvezen, čiji su rukovodioci bili hapšeni zbog malverazcija u EPS-u i Kolubari.

Foto:Filip Krainčanić/Nova.rsMeđutim, taj novac nije bio dovoljan i radovi su stajali. Zbog toga je letos podignut kredit od Fonda za razvoj u vrednosti od 915 miliona dinara, što je oko 7,8 miliona evra, kako bi se stanica konačno izgradila.

Za ovu i narednu godinu još 20 miliona evra

Međutim, ovih dana imamo nova izdvajanja za ovaj projekat. Tako je Privremeni organ grada Beograda usvojio zaključak u kom se navodi da će za izgradnju stanice u ovoj godini biti izdvojeno 1,2 milijarde dinara ili oko 10 miliona evra. I ne samo to. Za radove u 2025. biće izdvojeno još toliko. Dakle, još 10 miliona evra.

Foto: Filip Krainčanić/Nova.rsKako se precizira obrazloženju zaključka, pošto su realizovani radovi koji se tiču dela druge faze kompleksa autobuske stanice, neophodno je nastaviti sa sprovođenjem daljih radova koji su obuhvaćeni tom fazom. To podrazumeva upravo izgradnju same stanične zgrade i izgradnju konzolne nadstrešnice „A“ koja je, kako se navodi, neophodna za funkcionisanje staničnog platoa.

PROČITAJTE JOŠ

„Za izvođenje radova u 2024. planirana su sredstva u iznosu od 1,2 milijarde dinara i isto toliko i u 2025. godini. Kako bi se stvorili uslovi za prenos obezbeđenih finansijskih sredstava sačinjen je predlog ugovora koji su usaglasili Ministarstvo privrede, Direkcija za građevinsko zemljište, Beogradska autobuska stanica, Sekretarijat za finansije i Sekretarijat za komunalne i stambene poslove“, navodi se se u zaključku.

Kad se saberu sve ove cifre dolazi do sume od gotovo 50 miliona evra.

U svakom slučaju, ove godine Beograd neće dobiti novu autobusku stanicu, odnosno izvesno je da ona neće biti završena u celosti. Aleksandar Šapić najavljuje da će biti otvorena u maju, kada će bi trebalo da profunkcioniše ono što je neophodno za preseljenje autobusa iz centra Beograda.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare