Foto:EPA-EFE/TOMS KALNINS/Shutterstock

"Er Srbija" bi mogla da kupi osam aviona Suhoj Superdžet 100 ukoliko dođe do pozitivnog ishoda razgovora koje su predstavnici Vlade imali sa ruskim ministarstvom, piše specijalizovani portal Simpleflying.com.

PROČITAJTE JOŠ:

Srbija i Rusija ponovo vode razgovore o mogućnosti da „Er Srbija“, srpski avio prevoznik kupi putnički avion Suhoj Superdžet 100 kao deo plana obnove flote. U izjavi u koju je imao uvid Simpl Flajing, rusko ministarstvo industrije i trgovine najavilo je da su pregovori sa Srbijom o kupovini aviona SSJ100 za Er Srbiju u toku i da je posao „u razmatranju“.

Razgovori su održani prošle nedelje, u petak, na Međunarodnom ekonomskom forumu u Sankt Peterburgu između ministra industrije i trgovine Ruske Federacije Denisa Manturova, zamenika premijera Ruske Federacije Jurija Borisova i Nenada Popovića u ime Vlade Srbije. Tekući pregovori predstavljaju važnu politiku za kompaniju civilnih aviona Suhoj koja pokušava da nađe stalnog kupca u Evropi za svoj avion SSJ100.

„Er Srbija“ usred obnove flote

„Er Srbija“ je, navodi se u tesktu, nedavno povukla poslednjih nekoliko preostalih aviona Boing 737, a uskoro će morati da povuče i svoju flotu aviona ATR72. Pre dve godine, kada su 737 još uvek letili, prosečna starost aviona bila je 34 godine. ATR72 još uvek lete, a šest aviona je starije od 25 godina. Čak su i njihovi aviona Eirbas A319 i A320 u proseku stari 18 godina.

Foto:EPA/SERGEI ILNITSKY/Shutterstock

Er Srbija ima jednu od najstarijih flota ako se gledaju druge nacionalne kompanije u Evropi, pa bi nabavka novih Suhoj aviona mogla da poboljša ponudu kompanije.

To bi takođe smanjilo troškove održavanja kompanije Er Srbija, prenosi simpleflying.co.

Suhoju trebaju mušterije

Suhoj, s druge strane, želi da nađe kupca u Evropi kako bi podigao profil svog aviona SSJ100. Trenutno samo ruska avio-kompanija Aeroflot nastavlja da koristi ove letelice u Evropi na redovnim letovima.

Među prethodnim kupcima SSJ100 u Evropi bio je Brisel Erlajns koji se poigravao idejom da avion nabavi putem ugovora o zakupu sa Siti Džetom, ali na kraju nije uzeo nijedan Suhoj za sebe.

S obzirom na bliski odnos Srbije i Rusije i njihovu saradnju na drugim projektima poput vakcina protiv korone Sputnjik Ve, nije nemoguće da bi Er Srbija na kraju mogla da postane kompanija koja će u floti imati SSJ100.

Kada su ovi razgovori poslednji put održani, bilo je reči i o tome da beogradski aerodrom Nikola Tesla postane evropski centar za održavanje ruskih aviona. To bi smanjilo operativne troškove Er Srbije zbog posedovanja flote SSJ100 i povećalo verovatnoću da ih preuzme veći broj avio-kompanija širom Evrope.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare