"Er Srbija" bi mogla da kupi osam aviona Suhoj Superdžet 100 ukoliko dođe do pozitivnog ishoda razgovora koje su predstavnici Vlade imali sa ruskim ministarstvom, piše specijalizovani portal Simpleflying.com.
Srbija i Rusija ponovo vode razgovore o mogućnosti da „Er Srbija“, srpski avio prevoznik kupi putnički avion Suhoj Superdžet 100 kao deo plana obnove flote. U izjavi u koju je imao uvid Simpl Flajing, rusko ministarstvo industrije i trgovine najavilo je da su pregovori sa Srbijom o kupovini aviona SSJ100 za Er Srbiju u toku i da je posao „u razmatranju“.
Razgovori su održani prošle nedelje, u petak, na Međunarodnom ekonomskom forumu u Sankt Peterburgu između ministra industrije i trgovine Ruske Federacije Denisa Manturova, zamenika premijera Ruske Federacije Jurija Borisova i Nenada Popovića u ime Vlade Srbije. Tekući pregovori predstavljaju važnu politiku za kompaniju civilnih aviona Suhoj koja pokušava da nađe stalnog kupca u Evropi za svoj avion SSJ100.
„Er Srbija“ usred obnove flote
„Er Srbija“ je, navodi se u tesktu, nedavno povukla poslednjih nekoliko preostalih aviona Boing 737, a uskoro će morati da povuče i svoju flotu aviona ATR72. Pre dve godine, kada su 737 još uvek letili, prosečna starost aviona bila je 34 godine. ATR72 još uvek lete, a šest aviona je starije od 25 godina. Čak su i njihovi aviona Eirbas A319 i A320 u proseku stari 18 godina.
Er Srbija ima jednu od najstarijih flota ako se gledaju druge nacionalne kompanije u Evropi, pa bi nabavka novih Suhoj aviona mogla da poboljša ponudu kompanije.
To bi takođe smanjilo troškove održavanja kompanije Er Srbija, prenosi simpleflying.co.
Suhoju trebaju mušterije
Suhoj, s druge strane, želi da nađe kupca u Evropi kako bi podigao profil svog aviona SSJ100. Trenutno samo ruska avio-kompanija Aeroflot nastavlja da koristi ove letelice u Evropi na redovnim letovima.
Među prethodnim kupcima SSJ100 u Evropi bio je Brisel Erlajns koji se poigravao idejom da avion nabavi putem ugovora o zakupu sa Siti Džetom, ali na kraju nije uzeo nijedan Suhoj za sebe.
S obzirom na bliski odnos Srbije i Rusije i njihovu saradnju na drugim projektima poput vakcina protiv korone Sputnjik Ve, nije nemoguće da bi Er Srbija na kraju mogla da postane kompanija koja će u floti imati SSJ100.
Kada su ovi razgovori poslednji put održani, bilo je reči i o tome da beogradski aerodrom Nikola Tesla postane evropski centar za održavanje ruskih aviona. To bi smanjilo operativne troškove Er Srbije zbog posedovanja flote SSJ100 i povećalo verovatnoću da ih preuzme veći broj avio-kompanija širom Evrope.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare