Foto:promo

United Media istakla je danas da direktor Telekoma Vladimir Lučić nije pokušao da demantuje saznanja da planira da kupi tabloid i televiziju Kurir i da desetine milione evra novca građana Srbije investira u medij sa istorijom flagrantnog kršenja svih profesionalnih standarda, zakona i etičkih normi.

„Naime, koristeći dobro poznatu strategiju iznošenja neistina i napada na medije koji posluju u okviru United Media, on je javno priznao da će Telekom Srbija biti partner medijima i portalima koji već imaju višegodišnju ‘odličnu’ praksu u Srbiji. Jasno je da direktoru kompanije u državnom vlasništvu nimalo ne smeta što je Kurir godinama prepoznat kao medij koji krši profesionalne i etičke standarde novinarstva. Naprotiv, spreman je da takav mediji formalno stavi pod okrilje Telekoma, odnosno u krajnjoj liniji pod državno vlasništvo“, navodi se u saopštenju United Media.

„Ako Lučić zaista odluči da uloži desetine miliona evra građana Srbije u ovaj tabloid, to će ostati upamćeno kao trenutak kada je država finansijski podržala medij koji je simbol kršenja prava građana na istinito informisanje“, dodaje se u saopštenju.

United Media je i pre nekoliko godina kada je država uložila 38 miliona evra u firme Igora Žeželja upozoravala da „takav potez predstavlja uvod u preuzimanje medija“.

„To je, nažalost, ozakonjeno prošlogodišnjim izmenama medijskih Zakona, kada je Telekom-u i formalno omogućeno da bude u vlasništvu medija, čime je država zapravo nagradila Telekom za 10-godišnju nezakonitu praksu posedovanja medija“, poručila je United Media.

Međunarodna kompanija United Media, koja u svom portfoliju ima više od 55 televizijskih kanala i proizvodi profesionalni sadržaj koji se emituje na tržištu od 40 miliona ljudi, prepoznata je po kredibilnom i istinitom novinarstvu, zbog čega uživa najveće poverenje građana.

„Institucije Srbije i javnost u Srbiji moraju se ozbiljno zapitati zašto bi državna kompanija, finansirana novcem svih nas, trošila čak i jedan dinar na tabloid koji svi relevantni akteri prepoznaju kao primer neprofesionalizma i propagande. To nije samo pitanje trošenja javnih sredstava, već i pitanje moralnog integriteta i odgovornosti. Kada se državni novac koristi za finansiranje medija koji kontinuirano obmanjuje javnost i krši osnovne etičke norme i pravila profesije, onda je jasno da su ugrožene ne samo vrednosti slobodnog društva, već i temelji same države“, ocenila je United Media.

***

BONUS VIDEO – Telekom Srbija nastavlja upliv u medije: Jedna transakcija na korak od realizacije

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare