zapuštena stanica Beovoza na Novom Beogradu Foto:Goran Srdanov/Nova.rs

Rekonstrukcija Železničke stanice Novi Beograd, u koju su uloženi milioni, završena je pre dve godine, a već sada, čini se, niko o njoj ne brine.

Srbija je dobila brzu prugu, nove vozove, a rekonstruisane su i železničke stanice. Ipak, ubrzo nakon njihove obnove i slikanja za medije nadležni su digli ruke.

Stanica na Novom Beogradu je toliko zapuštena da je pitanje kada je poslednji put ovde neko uzeo metlu, a snimci sa ovog stajališta šire se društvenim mrežama.

zapuštena stanica Beovoza na Novom Beogradu Foto:Goran Srdanov/Nova.rs

I ekipa Nova.rs uputila se tamo. Nažalost, i mi smo zatekli smeće i prljavo stanje. Pojedini prizori su nas zgrozili, pa smo pitali putnike koji su se tu našli šta oni misle o tome.

„Užas, prilazi su katastrofalni, u donjem delu sve je uprljano ptičijim izmetom“, rekao je putnik.

zapuštena stanica Beovoza na Novom Beogradu Foto:Goran Srdanov/Nova.rs

On je konstatovao da stanica nije u dobrom stanju i da je očigledno da niko ne vodi računa o čistoći.

„Nisam zadovoljan, kako da budem, pa pogledajte na šta stanica liči, to je sramota. Strašno je, da to tako stoji i niko ništa ne preduzima“.

Slično misli i jedna putnica, koja se požalila našoj ekipi. „Putujem svakodnevno i nikad nikog nisam videla da čisti, ovako nije bilo ranije, pikavci su svuda, na stepeništu, kante su prepunjene“, rekla je sagovornica Nove.

zapuštena stanica Beovoza na Novom Beogradu Foto:Goran Srdanov/Nova.rs

„Generalno, mi smo prljav narod. Stvarno je narod bezobrazan, ja često viđam ljude kako bacaju pikavce dole, a pored njih stoji kanta. Ne znam koliko oni imaju čistačica. Ali kada je stanica rekonstruisana, nije bilo ovako, bilo je sve čisto a sada je katastrofa“, objasnila je ona.

Radnici su istakli natpis da kante služe za pikavce a predložili su putnicima da mogu i da ih ponesu kući i bace ispred svojih vrata.

Gospođa koja prodaje karte je s nama podelila šokantnu informaciju, da tu nema nikog ko je zadužen za održavanje prostora.

„Ne čisti niko, nemamo radnika koji čisti, ovde stvarno jeste prljavo, mesecima ništa nije rađeno, mi tu nekad počistimo, ali oni opet isprljaju“, rekla je ona.

Na validatorima koji su postavljeni kod liftova se nalazi gomila ptičjeg izmeta, a stepenice koje vode ka kolosecima prašnjave su i pune raznog sitnog smeća.

Na ovoj stanici postoje i kartomati za kupovinu karata, ali ni oni izgleda dobro ne funkcionišu. Tako je jedna sugrađanka na društvenim mrežama navela da je preko njih platila kartu, ali je nije dobila.

Ova stanica je jedan od najvažnijih železničkih stanica Beogradskog železničkog čvora, kroz koju prolazi veliki broj međunarodnih vozova sa severa i zapada Evrope.

zapuštena stanica Beovoza na Novom Beogradu Foto:Goran Srdanov/Nova.rs

U avgustu prošle godine najavljeno je da su počele pripremne radnje za izgradnju stanične zgrade na Novom Beogradu. Planirano je da glavni objekat železničke stanice bude projektovan uz novoplaniranu ulicu Nova 1 i orijentisan prema staničnom trgu ka Ulici Milutina Milankovića, odakle se očekuje pristup najvećeg broja korisnika.

Stanična zgrada bi trebalo da ima prizemlje, dva sprata i povučeni sprat. U prizemlju je planiran višeetažni stanični hol, sa pratećim funkcijama kao što su informacije, prodaja karata, toaleti, garderobe i kafei.

Pročitajte još:

Prvi sprat će imati direktnu vezu sa železničkim peronima i poslovni prostor za potrebe ekspedicije i službi. U planu je i proširenje konstrukcije železničkog mosta za vezu sa glavnim objektom u zoni prvog sprata.

Na drugom spratu biće smešten komandni i kompjuterski centar, a povučeni sprat rezervisan je za javne sadržaje kao što su sala za skupove i restoran sa terasom i krovnom baštom prema staničnom trgu.

Dok to ne bude gotovo, u prizemlju sadašnjeg objekta nastaviće da gospodare ptice.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare