U Beogradu je danas predstavljen novi elektromotorni kineski brzi voz "Soko", koji je dizajnirala i proizvela kompanija CRRC Čangčun po meri za železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj.
Predstavljanju voza, koji će saobraćati na liniji Beograd-Subotica i ima kapacitet od 250 mesta i dugačak je 103 metra, a može da razvije brzinu do 200 kilometara na sat, prisustvovao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
„Naručili smo pet elektromotornih vozova iz Kine. Poslednji treba da stigne decembra 2025. Za razliku od prethodnog voza ovaj ima prvu i drugu klasu“, rekao je Vučić.
Dodao je da će se od Beograda do Subotice putovati sat i 10 minuta.
Istakao je da se nada da će Srbija od Kine dobiti i fabriku za proizvodnju vozova i da je predstavnicima Kine ponuđeno više lokacija za gradnju Niš, Aleksinac, Ćuprija i Kraljevo.
Vučić je rekao da „računa da će do kraja 2024. godine biti otvorena kompletna pruga do Subotice“ i zahvalio se kineskim partnerima na ispunjenim rokovima i radu u tri smene.
„Poslednji voz treba da dođe po ugovoru 31. decembra 2025. Radićemo testove za prugu Beograd Subotica već u septembru i najkasnije od 1. decembra vozićete se ovim vozom Beograd-Subotica. Na svaka dva sata će ići brzi voz. On ima prvu i drugu klasu 45 mesta u prvoj, 197 u drugoj, ali prva klasa izgleda nestvarno“, rekao je Vučić.
Dodao je da je Srbija ponovo oživela železnicu, koja će biti najvažnije prevozno sredstvo.
Naveo je da Srbija u poslednjih 40 godina nije imala neku voznu liniju koja je imala toliko putnika kao linija Beograd-Novi Sad.
Vučić je rekao da Srbija radi na izgradnji i rekonstrukciji želežničke saobraćajne mreže i da će ove godine biti izgrađeno 3,3 kilometara pruge Stalać – Đunis plus 14,5 kilometara na istoj deonici.
Radi se, kako je rekao i na obilaznici oko Niša, 22 kilometra, zatim na liniji Niš-Dimitrovgrad, Niš-Brestovac 23 kilometra, a plan je da se izgradi do Preševa i do graničnog prelaza sa Severnom Makedonijom.
Voz, koji je predstavljen u tehničko-putničkoj stanici u Zemunu, sastoji se od četvoro kola – dvoje motornih kola i dve prikolice i u potpunosti je usklađen sa TSI sistemom.
Sva kola za sedenje provog i drugog razreda poseduju prostor za invalidska kolica, toalete za osobe sa smanjenom pokretljivošću, prostor za odlaganje bicikala, kabasti prtljag, dok je na automatima i aparatima za kafu obezbeđeno onlajn plaćanje.
Voz posuduje sistem inteligentnog održavanja, odnosno može da dijagnostifikuje kvarove i smetnje, poboljšava efikasnost održavanja i optimizuje troškove, jer ima 1.000 tačaka za nadzor koje su raspoređene po celom vozu, od napajanja, vuče, kočnica.
Poseduje i inteligentni sistem za prodaju karata koji može da prikaže slobodna i zauzeta mesta za putnike i informacije o deonici u realnom vremenu.
Korisnički interfejs za vožnju voza može da se prikaže na srpskom, mađarskom, engleskom i nemačkom jeziku.
BONUS VIDEO Železnička stanica Sremski Karlovci
Displej sa informacijama o putnicima u salonu biće prikazan na srpskom i mađarskom jeziku.
Kompleti litijum-titanatnih baterija mogu da obezbede više od pet kilometara samostalnog rada.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare