U budućnosti sigurno možemo da očekujemo dodatni rast onlajn kupovine, a mi donosimo rešenje – kako da otvorite radnju 24/7 na moćnoj platformi i počnete da poslujete prema uspešnom modelu, istom onom koji je proslavio najveće gigante e-prodaje u svetu poput Amazona, kaže u razgovoru za Nova.rs Tamara Stančev, urednica Shoppster TV, prve TV prodavnice u Srbiji koja je integrisana sa onlajn platformom.
Kako ističe, najveću priliku za razvoj poslovanja putem ove platforme dobile su mikro i male firme.
Shoppster TV promoviše saradnju sa mikro i malim preduzećima. Koliko je značajna ta podrška firmama u uslovima pandemije kada praktično postoje fizičke prepreke na putu malih preduzeća do krajnjih potrošača?
Fizička prepreka postoji, slažem se, ali činjenica je da upravo mali preduzetnici mogu najlakše da je preskoče. Mikro i malim preduzećima je lakše da se prilagode promeni, jer su – manji. Mogu brže da odreaguju i pređu na izmenjen model poslovanja. Pandemija je donela jedan potpuno nov način života, samim tim i kupovine – a navike kada se jednom steknu, teško se menjaju. Stoga, sigurna sam, u budućnosti možemo da očekujemo samo dodatni rast onlajn kupovine.
Jesu li ove firme stidljive u svojim prvim tržišnim koracima? Ima li više onih koji su već „prekaljeni“ na tržištu, ali traže novi načine prodaje ili onih koji tek započinju svoje poslovanje? Koja je njihova najveća bojazan na tržištu, a šta je to što Shoppster može da im ponudi za razliku od drugih načina prodaje i dolaska do kupaca?
Dešavalo nam se da nas firme pitaju ‘da li ćemo mi to moći da ispunimo’. Naš odgovor je uvek – da. Shoppster tim radi na ovom projektu već dve godine – moglo bi se reći da ‘živimo’ onlajn kupovinu. Tu smo da sve svoje znanje podelimo sa njima, da zajedno prođemo kroz sve korake, da ih uputimo na potencijalne izazove i ukažemo na šanse. Najveća olakšavajuća okolnost za mikro i male preduzetnike jeste što u ovaj izazov ulaze bez finansijskih rizika – potrebno je samo da iskoriste šansu i uđu u e-trgovinu koja zaista jeste budućnost.
Shoppster vam nudi da otvorite svoju online prodavnicu bez dodatnih ulaganja. Šta to konkretno znači?
Svi mikro i mali preduzetnici imaće svoju ‘prodavnicu u prodavnici’ kod nas na stranici, poput onih koje imaju prodavci na Amazonu. Sami će birati koje proizvode žele da predstave i po kojim cenima da ih prodaju, kako će izgledati baneri i vizuelni identitet njihove stranice. Ukoliko neko slučajno dođe na Shoppster.com i ukuca, recimo, dečje čarape – izaći će mu sve dečje čarape koje su kod nas na platformi prisutne.
Ispod svake čarape pisaće ko je njen prodavac – tako jedan mali brend postaje vidljiv ljudima i koji ga, možda, ne bi namenski tražili, a klikom na njegov naziv – kupac odlazi u prodavnicu, gde vidi celokupni asortiman prodavca. Osim toga, Shoppster će se truditi da malim i mikro preduzetnicima pruži maksimalnu marketing podršku, obezbedi im vidljivost, a najatraktivnije proizvode predstavi i u TV emisijama.
Za potrošače je veoma važna komunikacija sa trgovcem, brza isporuka, pravovremene informacije i na kraju i mogućnost zamene neodgovarajućeg proizvoda. Kakva je tu politika Shoppster TV, s obzirom da se proizvod kupuje „na daljinu“?
Shoppster TV upravo to radi za vas – mi probamo proizvode za vas. Nas interesuje gde sve proizvod može da se koristi, zašto je dobar, čime može da nas iznenadi, kako se održava, kada možemo da očekujemo isporuku. Svi smo mi kupci, pa tako vrlo dobro znamo šta nam je sve važno prilikom odabira proizvoda za kupovinu.
Shoppster TV je počeo emitovanje u septembru – je li rano da se ustanove neki trendovi i na strani ponude i na strani tražnje? Šta je to što kupci u Srbiji najviše kupuju na ovaj način, za kojom vrstom proizvoda je najveća potražnja? Sa druge strane, kada je reč o ponudi – iz kojih oblasti vam se javlja najviše preduzeća zainteresovanih za saradnju?
Uvek svi volimo da pričamo o trendovima, ali verujem da bi trebalo da prođu barem dva do tri meseca da bismo izvukli određene zakonitosti. Ono što jeste trend od samog početka – TV definitivno prodaje, i to prodaje sve – od televizora i mašina za pranje sudova, preko klavijatura i šerpi, do toaleta za mačke i igračaka. Ono što nas posebno raduje jeste što su, posle početka emitovanja, firme počele same da se javljaju.
Naši voditelji su, takođe, prepoznati kao naša TV lica – Miloša Maksimovića i Sanju Radan već je kontaktiralo nekoliko firmi s kojima inače sarađuju, da kažu da bi voleli da prodaju na Shoppster.com i Shoppster TV. Na TV-u, svakako, vidimo dosta prostora za predstavljanje proizvoda i, što je najvažnije, mikro i malih preduzeća, koja sada od nas dobijaju šansu da prikažu svoje proizvode milionima ljudi, da ih detaljno opišu i pokažu kako rade – uz podršku velikih, oni kao mali sada mogu da rastu, a na njima je samo da veruju u svoj rad, proizvode i brend koji zastupaju.
Pratite nas i na društvenim mrežama: