U nedelju će početi da radi nedovršena autobuska stanica na Novom Beogradu, čija je vrednost od početka radova duplirana, sa 25 na 50 miliona evra. Stanica će raditi uprkos tome što stanična zgrada nije gotova. Prema Potvrdi o prijavi radova, stanična zgrada biće završena do kraja godine.
Odlaskom autobusa za Ljubljanu u 00.50, u noći između 28. i 29. septembra, glavna autobuska stanica u centru Beograda, prestaje da postoji nakon pola veka i premešta se u novobeogradski Blok 42. Dugoočekivana stanica počinje sa radom u nedelju, iako nisu svi radovi gotovi.
Konkretno, i dalje ne postoji stanična zgrada. Ipak, zvanično, radovi su počeli 10. septembra. Kako piše u Potvrdi o prijavi radova, trajaće do 31. decembra ove godine, što bi bilo iznenađenje, imajući u vidu koliko su radovi do sada prolongirani.
U dokumentaciji u koju smo imali uvid, kompleks glavne zgrade imaće površinu od ukupno 27.320 kvadrata. Kako se navodi, glavni objekat imaće 22.321 kvadrat poslovnog prostora, dok će pomoćni imati površinu 2.650 kvadratnih metara.
Inače, sama stanična zgrada sastojaće se od suterena, prizemlja, sprata i povučenog sprata. U suterenu biće 206 parking mesta i još 12 za osobe sa invaliditetom, a ceo kompleks imaće i interne kolske, pešačke i zelene površine.
A dotad, putnici će koristiti privremeni stanični objekat sa osnovnim sadržajem, koji je sagrađen pre bilo čega na tom zemljištu, a gradnju je finansirao Grad Beograd sa 1,2 miliona evra. Ovaj privremeni objekat izlaziće na plato autobuske stanice.
Reporteri „Nove“ bili su na licu mesta.
Vidi se da je završena izgradnja perona na koje će pristizati autobusi međugradskog saobraćaja. Takođe, postavljen je natpis „BAS Autobuska stanica Beograd“ na privremenom objektu, gde će se verovatno nalaziti šalteri i kupovati karte. Taj aneks nalazi se ispod nadvožnjaka.
Sa druge strane, ograđen je prostor gde će biti sagrađeni stanična zgrada i pomoćni objekat, a vidi se da su počeli pripremni radovi.
Inače, već šest godina Grad Beograd i firma BAS, koja je većinski u privatnom vlasništvu, bezuspešno su pokušavali da završe izgradnju nove autobuske stanice. Sa druge strane, vrlo uspešno je drastično uvećavana vrednost radova, što je ustaljena praksa na gotovo svim državnim i gradskim projektima. Tako je početkom 2018. godine tadašnji gradonačelnik Beograda Siniša Mali rekao da će nova autobuska stanica koštati 25 miliona evra, mada se tada spekulisalo i o nešto manjem iznosu – 20 miliona.
Ipak, sada, kada se saberu svi neophodni troškovi, budžetska izdvajanja i krediti, dolazi se do ukupne sume od gotovo 50 miliona evra, koliko ćemo platiti novu autobusku stanicu, pod uslovom da ne „iskrsnu“ novi izdaci.
Samo u ovoj godini, iz budžeta Beograda, za drugu fazu radova na stanici predviđeno je izdvajanje od oko 1,89 miliona evra (222 miliona dinara), a potom 2026. još 3,78 milijardi dinara, odnosno više od 32 miliona evra.
Koliko će koštati sama stanična zgrada, nije precizirano.
Što se tiče samog aneksa, za njega je, kako je saopšteno, iz gradske kase izdvojeno oko 140 miliona dinara, odnosno 1,2 miliona evra. Interesantno je da je ovaj objekat gradila firma “Bauvezen”, čiji su rukovodioci bili hapšeni zbog malverzacija u EPS-u i Kolubari.
Rokovi za završetak stanice su konstatno probijani. I ne samo kada je gradsku vlast predvodio Siniša Mali, zatim Zoran Radojičić (sa Goranom Vesićem), već i u vreme gradonačelnika Aleksandra Šapića. Tako je uoči prošlogodišnjih decembarskih izbora, Šapić najavio da će nova stanica biti otvorena tokom januara, što se očigledno nije desilo.
Probijanje rokova ipak se meri u godinama, s obzirom na to da je Mali, kada je bio gradonačelnik, obećao otvaranje davne 2016. ili 2017. godine.
BONUS VIDEO „Uoči otvaranja, na autobuskom stajlištu „Jug“ nema ničega: Čak i kad se otvori, slede novi problemi
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare