Zoran Đajić, inženjer geologije koji je do juna 2023. radio kao konsultant na projektu rekonstrukcije Železničke stanice u Novom Sadu, izjavio je da je firma “Starting”, koja je bila glavni podizvođača radova, ignorisala je sve što joj je tražio nadzor, pa i on lično. Ova kompanija je inače bila angažovana na nizu državnih projekata, poput rekonstrukcije i izgradnje pruga u Srbiji, izvođenja radova u Kliničkom centru, zatvora u Pančevu…, a gradila je i u Beogradu na vodi. U poslednje četiri godine ostvarile je prihode od čak 250 miliona evra.
Zbog pada nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu poginulo je 14 osoba, među kojima i deca. Iako je prošlo 10 dana od te tragedije, još niko nije uhapšen. Najviši državni funkcioneri ponavljaju da nadstrešnica nije rekonstruisana.
Ipak, Zoran Đajić koji je radio kao konsultant saobraćajnog instituta CIP tvrdi da su na njoj izvođeni radovi i da njegove dopise upozorenja niko nije reagovao. On je u izjavi za “Radar” direktno prozvao i jednog podizvođača, a reč je o firmi “Starting”.
„Kada smo proveravali u kakvom je stanju mermer na fasadi i došli do krovnog dela, tražio sam da se skine pročelje i očisti od đubreta, tog lošeg betona i da se stave nove ploče, ali oni to nisu hteli. Firma Starting, prvi podizvođač, nije to htela da uradi, iako sam to nekoliko puta zahtevao, videvši kakvo je stanje betona ispod mermernih ploča sa strane. Rekao sam istažiteljima da je beton iza skinutih mermernih ploča sa pročelja propao. Da smo to skinuli, možda bismo videli da su sajle korodirale. Nažalost, umesto da taj mermer skinu, oni su ga samo prefarbali”, rekao je Đajić.
On je naveo i da se “Starting” povremeno ponašao kao da je investitor, da je ta firma ignorisala sve što im je on tražio, kao i sve ono što im je tražio nadzor.
“Starting se ponašao bahato i neprofesionalno, ali im je to tolerisano. Ne znam ko je iza njih stajao da bi mogli tako da se ponašaju. Bilo ko drugi ne bi mogao sebi to da dozvoli, jer bi izgubio posao. Iako su bili glavni podizvođač, u hijerarhiji odmah ispod kineskih firmi koje su dobile posao. Za njih nisu znali ni istražitelji kojima sam dao iskaz”, istakao je Đajić.
Ova firma nije poznata široj javnosti, iako se bavi izgradnjom stambenih i nestambenih zgrada. Reč je o kompaniji koja ima 180 zaposlenih i koja je u poslednje četiri godine imala čistu zaradu od 5,7 miliona evra. U istom periodu ostvarila je prihode od oko 250 miliona evra.
Njeni vlasnici široj javnosti međutim nisu poznati. Ljiljana Tripković poseduje 70 odsto udela u Startingu, dok preostali deo pripada Nikoli Triviću. O njima do se gotovo da se nije ni pisalo. Trivić se međutim slikao sa Nikolom Nedeljkovićem,bivšim direktorom Beograda na vodi, kada je Starting izabran za glavnog izvođača radova na na izgradnji zgrade BW Terraces. Među referencama koje su objavili na svom sajtu u nekoliko navrata navodi se izgrada zgrada u Beogradu na vodi.
Na tom spisku je i projekat arhitekture rekonstrukcije, dogradnje i adaptacije stanične zgrade na Železničkoj stanici Novi Sad, gde se urušila nadstrešnica. Piše da su bili angažovani i na izvođenju radova na rekonstrukciji pruge Beograd – državna granica, kao i na podkonstrukciji pruge na deonici Zemun-Zemun Polje. Radili su i na graničnim prelazima, zidali sportsku halu u Starim Banovcima, a rekonstruisali su i most preko Zapadne Morave, u Mrčajevcima kod Čačka.
Na njihovom sajtu može da se vidi video na kojem je i Zorana Mihajlović, tada ministarka za građevinarstva, povodom početka radova na pruzi Beograd – Budimpešta. U nastavku su i snimci sa prijema kod predsednika Aleksandra Vučića.
“Zbog ovog je nedodirljiv glavni izvođač radova na rekonstrukciji Železničke u Novom Sadu⁉️ Firma STARTING! Zato gotovo niko ne sme da je pomene ni tužilaštvu?! Zvanični vlasnici su ovaj Nikola Trivić i Ljiljana Tripković. A na sajtu firme dočekaće vas ovaj razdragani video!“, napisala je Marinika Tepić, poslanica SSP, u objavi na društvnoj mreži Iks.
BONUS VIDEO „Neka odgovorni kažu javno ko je dozvolio da se nadstrešnica dodatno optereti“: Bivši nadzornik na rekonstrukciji Železničke stanice Zoran Đajić
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare