Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Na sajtu Ministarstva građevinarstva objavljuju se dokumenti u vezi sa rekonstrukcijom Železničke stanice u Novom Sadu.

Kako piše Nova ekonomija, kineske kompanije kao izvođači radova na rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu, tvrdile su u junu, neposredno pre otvaranja rekonstruisane stanice, prilikom predaje zahteva za primopredaju krila B, da su „završili radove neophodne za bezbedno kretanje putnika“. Ovo je kasnije potvrdila i komisija koju je formirala „Infrastruktura železnice Srbije“.

U jednom od više desetina dokumenata, koliko ih je u trenutku pisanja ovog teksta objavljeno, a koji je upućen Infrastrukturi železnice Srbije i firmi koja je vršila nadzor, Utiberu, izvođač radova, konzorcijum kineskih kompanija CRIC i CCCC, navodi da je „završio radove koji su neophodni za bezbedno kretanje putnika u vestibilu (predvorju stanice, prim. ur.) krila B stanične zgrade Novi Sad“.

Kineske kompanije podnele su zahtev „Infrastrukturi železnice“ za interni prijem, nakon kog je predviđeno omogućavanje putnicima da koriste vestibil. U vestibil se ulazilo kroz glavni ulaz, prolaskom ispod nadstrešnice.

PROČITAJTE JOŠ:

„S obzirom da je prebacivanje putnika u vestibil krila B uslov za početak radova na parternom uređenju ispod krila A, najljubaznije molimo Nadzornog organa za potvrdu da se može izvršiti interni prijem i Investitora da interni prijem izvrši najkasnije do petka, 14.06.2024, kako dinamika izvođenja radova za stanicu Novi Sad ne bi bila ugrožena“, navodi se u dokumentu koji je potpisao Ći Fengžan, predstavnik Konzorcijma CRIC & CCCC, prenosi Nova ekonomija.

Infrastruktura železnice Srbije i Utiber, kao investitor i nadzor, odobrili su zahtev za interni prijem krila B.

Infrastruktura je donela rešenje o formiranju komisije za interni prijem krila B. Komisiju čine Luka Božić (Sektor za investicije, predsednik komisije), Aleksandar Kostić (Sektor za infesticije, zamenik predsednika), Veselin Simović (šef Sekcije Novi Sad), Zoran Šćepanović (pomoćnik šefa deonice ETP Novi Sad), Žarko Simović (Srbijavoz) i Predrag Predojević (Srbijavoz).

Komisija koju je formirala Infrastruktura obavila je 14. juna pregled vestibila krila B, ispred kog je bila nadstrešnica koja se obrušila 1. novembra, i tom prilikom je utvrdila da su utvrđeni nedostaci „manje prirode“ i da je rok za njihovo otklanjanje sedam dana.

Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Kineske kompanije saopštile su potom da su nedostaci otklonjeni. Dostavile su i spisak izvršenih radova. Ni u zamerkama Komisije ni u kasnijem spisku izvršenih radova nigde se ne spominje nadstrešnica.

Inspekcijski nadzor koji je podnet 8. novembra, nedelju dana nakon pada nadstrešnice, navodi da su utvrđene nezakonitosti. Prva se odnosi na to da nisu preduzete meri radi sprečavanja ili otklanjanja neposredno opasnosti po život ili zdravlje ljudi i bezbednost.

Druga nezakonitost je ta da nije vršena kontrola i provera kvaliteta izvođenja svih vrsta radova i primena propis, standarda i tehničkih normativa.

Ovin inspekcijskim nadzorom je zabranjeno korišćenje dela stanične zgrade sve dok se ne otklone nedostaci koji predstavljaju neposrednu opasnost po stabilnost, odnosno bezbednost objekta.

„Mera zabrane korišćenja dela objekta naložena je, jer je na objektu koji se gradi ugrožena statička stabilnost objekta, urušavanjem dela objekta – betonske nadstrešnice na južnoj fasadi krila B, koji kao takav predstavlja neposrednu opasnost po stabilnost, odnosno bezbednost objekta i njegove okoline i život i zdravlje ljudi“, navodi se.

PROČITAJTE JOŠ:

Investitoru, odnosno Infrastrukturi železnice Srbije je naređeno da proveri statičku stabilnost objekta, a rok za to postupanje je već istekao.

Usled obrušavanja nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu nastradalo je 15 osoba, dok su još dve osobe u teškom stanju. Stanična zgrada je bila rekonstruisana u poslednje tri godine, a čak dva puta je svečano otvarana.

Predstavnici vlasti su odmah nakon pada nadstrešnice tvrdili da samo taj deo zgrade izgrađene 1964. godine nije rekonstruisan. Pokazalo se vrlo brzo da su lagali i da su se radovi izvodili i na nadstrešnici.

Događaji koji su usledili, od privođenja osumnjičenih i puštanja na slobodu, poput bivšeg ministra Gorana Vesića, rezultirali su nizom protesta, blokada, te akcijama solidarnosti poput 15 minuta tišine. Sve to je dovelo i do blokade univerziteta u Srbiji, a objavljivanje dokumentacije je jedan od zahteva studenata koji su blokirali fakulteta.

BONUS VIDEO: Pivljanin: Vučić ugrožen, počinje da se služi brutalnom silom

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar